۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۳۲

در محل پارک چمران؛

نخستین نمایشگاه تفریحات، بازی و سرگرمی در کرج آغاز به کار کرد

نخستین نمایشگاه تفریحات، بازی و سرگرمی در کرج آغاز به کار کرد

کرج - خبرگزاری مهر: نخستین نمایشگاه تفریحات، بازی و سرگرمی پیش از ظهر دوشنبه در محل باغ گلهای پارک شهید چمران کرج گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نمایشگاه اسباب بازی های طراحی و تولید شده ایرانی و همچنین بازی های بومی مناطق مختلف کشور در 45 غرفه برای کودکان و خانواده ها به نمایش گذاشته شده است.
 
در این نمایشگاه انواع اسباب بازی های فکری آموزشی و وسایل بازی، انواع بازی های مکعبی سه بعدی و وسایل بازی رنگ شناسی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

به گفته محمد رضا علیخانی مدیر اجرایی اولین نمایشگاه تفریحات، بازی و سرگرمی استان البرز بیش از 50 شرکت تولید کننده اسباب بازی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در جمع خبرنگاران افزود: این نمایشگاه با محوریت شادی، ورزش و خلاقیت به منظور ارائه محصولات آموزشی، فکری و تفریحی کودکان برپا شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه تمام تولیدکنندگان فعال محصولات تفریحی و اسباب بازی کودکان در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: این نمایشگاه در مساحت دو هزار متری نمایشگاه گل کرج، نسبت به ارائه محصولات فرهنگی، تفریحی و آموزشی اقدام می‌کند.

علیخانی با بیان اینکه عرضه محصولات در این نمایشگاه بدون واسطه به دست مصرف کنندگان می‌رسد، تصریح کرد: این نمایشگاه به صورت آزمایشی در قدم نخست بعد از تهران در استان البرز و شهر کرج برگزار شده است.

وی تصریح کرد: ارائه آخرین دستاوردهای روز صنعت لوازم تجهیزات ورزشی، اسباب بازی و سرگرمی‌ها از اهداف بارز این نمایشگاه است.

این مسئول یادآور شد: در این نمایشگاه علاوه بر فعالیت 45 غرفه، کلاس های آموزشی نیز ویژه کودکان برگزار می شود و اسباب بازی های ارائه شده دارای کیفیت بالا، استاندارد مطلوب و قیمت مناسب می باشند.

علیخانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت بازی و سرگرمی‌های سالم در حفظ سلامت روحی و جسمی کودکان اشاره کرد و گفت: اسباب بازی موجب می‌شود كه كودك با دنیای بیرون ارتباط برقرار نماید و تجارب خویش را گسترش دهد و با مفاهیم مختلفی همانند رنگ، شكل، اندازه، بالا، پایین و ... آشنا شود.

مدیر اجرایی این نمایشگاه تاکید کرد: یكی از نیازهای مهم و اساسی كودك نیاز به بازی و اسباب بازی است، بازی برای كودك همانند آب است برای ماهی وكودك بدون بازی نمی‌تواند به رشد متعادل و سازنده‌ای برسد. اسباب بازی شوق زیستن را در وجود كودك بر می انگیزد، موجب پرورش قوای جسمی، ذهنی، روانی، عاطفی و اجتماعی كودك می شود. كودك از طریق بازی با اسباب بازی‌های مختلف و مناسب سن بیشتر یاد می‌گیرد، بیشتر می‌فهمد، ساخته می‌شود و خود را با زندگی اجتماعی تطبیق می‌دهد.

براساس این گزارش قرار است در حاشیه این نمایشگاه، برنامه های متنوعی برای کودکان و والدین به اجرا گذاشته شود.

نمایشگاه تفریحات، بازی و سرگرمی از امروز 28 مهرماه تا سوم آبان ماه  هر روز از ساعت 10 صبح تا 20 در سالن نمایشگاهی در محل باغ گلهای پارک شهید چمران آماده بازدید علاقه مندان است.

کد خبر 2392862

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha