۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۲۱:۲۹

کمانه:

میانگین سرانه فضای ورزشی فارس 73 صدم متر است

میانگین سرانه فضای ورزشی فارس 73 صدم متر است

شیراز – خبرگزاری مهر: مدیرکل ورزش و جوانان فارس میانگین سرانه فضای ورزشی این استان را 73 صدم متر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا کمانه دوشنبه شب در شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شیراز با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی که در برنامه پنجم توسعه مشخص شده 1.2 متر است، گفت: میانگین سرانه فضای ورزشی استان 73 صدم متر است.

کمانه ادامه داد: این سرانه در شهر شیراز کمتر از چهار دهم متر است که نمی تواند برای این شهر فرهنگی سرانه مناسبی باشد.

وی با عنوان اینکه سرانه فضای ورزشی استان مجموع فضاهای ورزشی اداره  ورزش و جوانان و بخش خصوصی است، اعلام کرد: راهکاری برای موضوع افزایش سرانه فضای ورزشی داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: اگر طرح های نیمه تمام در شیراز به پایان برسند سهم سرانه فضای ورزشی شیراز در شرایط عادی به میانگین استان می رسد که با برنامه پنجم توسعه فاصله دارد.

کمانه با بیان اینکه تعداد 300 باشگاه ورزشی خصوصی در شیراز وجود دارد، عنوان کرد: باید مشوق هایی برای افزایش مشارکت بخش خصوصی در توسعه اماکن ورزشی تعریف شود.

وی گفت: ورزش و جوانان می تواند پروژه های ورزشی نیمه تمام را با مشارکت شهرداری به پایان برساند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس همچنین بیان کرد: باید به تیم های بسکتبال و والیبال توجه شود که مثل تیم هندبال مجبور نشوند از طرف شهرداری شهرهای دیگر در مسابقات شرکت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سه مدال طلای برای ایران در مسابقات پارا آسیایی دیروز و امروز کسب شد که این اولین مدال ها از شیراز است. افرادی که مدال کسب کرده اند خانم جوانمردی و آقای وحید کشتکار هستند.

وی اضافه کرد: وزارت برای تشویق قهرمانانی که از مسابقات پارا آسیایی می آیند سکه های طلا در نظر گرفته ولی ما نیز در حد توان خود باید کارهایی برای توسعه این امر معروف داشته باشیم.

دو مجموعه ورزشی به مساحت 12 هزار متر در شیراز در حال ساخت است

شهردار شیراز نیز در این جلسه بیان کرد: اگر در ورزش هزینه کنیم دیگر لازم نیست مبالغ زیادی را صرف درمان افسردگی و درمان اعتیاد کنیم.

علیرضا پاکفطرت با اشاره به فضاهای ورزشی ساخته شده در شیراز از سال گذشته تاکنون، گفت: حداقل 20 چمن مصنوعی از سال گذشته تا به الان شروع به ساخت کرده است که حدود 12 مورد آن به اتمام رسیده و بقیه نیز در حال ساخت هستند.

وی ادامه داد: پنج سالن توپی نیز ساخته شده و دو سالن دیگر نیز در دست احداث است.

شهردار شیراز گفت: دو مجموعه ورزشی به مساحت 12 هزار متر در شیراز در حال ساخت است که یکی از آن ها در جوادیه است.

پاک فطرت افزود: ورزشگاه بانوان فرهنگ شهر با مساحت دو هزار و 500 متر نیز در حال ساخت است.

وی همچنین خواستار واگذاری بعضی از پروژه ای نیمه تمام ورزشی شیراز به شهرداری شد و گفت: اگر ورزشگاه میانرود در اختیار شهرداری قرار بگیرد شهرداری تمام هزینه های ساخت آن را می پردازد و تا یکسال آینده آن را به اتمام می رساند و در اختیار نه تنها جوانان شیراز بلکه جوانان استان قرار می دهد.

شهردار شیراز گفت: راه و شهرسازی برای ساخت تعاونی در اطراف ورزشگاه میانرود مجوز صادر می کند که کار درستی نیست.

رئیس شورای اسلامی شیراز نیز گفت: عزم شورا برای افزایش امکانات نرم افزاری و سخت افزاری ورزش جدی است.

غلام مهدی حقدل با عنوان اینکه در هر منطقه شهرداری حداقل یک سالن ورزشی وجود دارد گفت: امیدواریم که با هدایت ورزش و جوانان از این امکانات استفاده بهینه شود.

کد خبر 2393096

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha