۲۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۲۸

ترکان:

عرضه و تقاضا در خدمات فنی و مهندسی در کشور متناسب نیست/ کیفیت آموزش های مهندسی پایین است

عرضه و تقاضا در خدمات فنی و مهندسی در کشور متناسب نیست/ کیفیت آموزش های مهندسی پایین است

گرگان - خبرگزاری مهر: مشاور ارشد رییس جمهور گفت: عرضه و تقاضا در خدمات فنی و مهندسی کشور متناسب نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر ترکان ظهر سه شنبه در دومین همایش توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی استان گلستان در هتل شهاب شهر گرگان اظهار کرد:برای ماندگاری سرمایه گذاران بومی در استان انجمن کارآفرینان گلستان تشکیل شود تا صاحبان سرمایه  که بومی استان گلستان هستند و در استان و یا خارج استان و یا حتی خارج از کشور هستند جذب شوند و توسعه در استان شکل بگیرد.

وی افزود: باید سرمایه گذاران بومی که خارج استان در حال فعالیت هستند را به استان وصل کنیم و فضای اجتماعی را برای این که صاحبان سرمایه در استان بمانند را مهیا کنیم .

رییس سازمان نظام مهندسی کشور افزود: در حال حاضر در سازمان نظام مهندسی کشور 308 هزار نفر عضو هستند که 148 هزار نفر از این اعضا دارای پروانه اشتغالند و بازار عرضه در این صنف بسیار توانمند است .

بازار ساخت و ساز کشور با 20 هزار پروانه اشتغال هم قابل مدیریت است

ترکان در ادامه تصریح کرد: تقاضا در کشور در بخش خدمات مهندسی در بهترین حالت 120 میلیون متر مربع ساخت و ساز شهری و روستایی در سال است که با 20 هزار پروانه اشتغال هم قابل انجام است و این عدم تعادل در بازار عرضه و تقاضا را نشنان می دهد که باید مدیریت شود.

کیفیت آموزش های مهندسی پایین است

وی در ادامه با بیان این که این عدم تعادل در عرضه و تقاضا باید ساماندهی شود گفت: برخی از مراکز آموزشی کشور به صورت رگباری مهندس بیرون می دهند و این در حالی است که کیفیت این مراکز آموزشی بسیار پایین است و وقتی کیفیت پایین باشد به حرفه آسیب می رسد.

مشاور رییس جمهور تصریح کرد: در بحث تقاضا هم باید بازارهای خود را گسترش دهیم و بازارهای هدف خود را بیشتر کنیم و بر کیفیت مراکز آموزشی خود بیفزاییم .

کد خبر 2393479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha