۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۳

سال آینده

10 ایستگاه آتش‌نشانی در قم راه‌اندازی می‌شود

قم ـ خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان ‌آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از پیشرفت 90 درصدی 10 ایستگاه آتش‌نشانی در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس جعفری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی مدیر عاملان سازمان‌های آتش‌نشانی کلانشهرها اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم در سال‌های اخیر تحول بزرگی در زمینه گسترش و توسعه خود انجام داده است.

وی ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی قم در کنار ساخت ایستگاه‌ها به مسئله توسعه نیروی انسانی هم توجه دارد.

مدیرعامل سازمان ‌آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اینکه شهرداری قم برای یک شهر یک میلیون و 200 هزار نفری تا دو سال پیش تنها 12 ایستگاه در اختیار داشته افزود: در اواخر سال 92 همزمان ساخت 10 ایستگاه شروع شد که این در تمام کشور بی سابقه بود.

وی گفت: از لحاظ منابع انسانی ما تا سال 91 تنها 180 نیرو داشتیم و تنها کلان شهری هستیم که آتش‌نشان‌ها در آن دو شیفت کار می‌کنند.

جعفری ادامه داد: ایستگاه‌ها ما از لحاظ ابنیه بالای 90 درصد هستند و تا سال جدید به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ابراز داشت: همچنین 300 نیروی جدید وارد سازمان آتش نشانی شده که این تحولی در عرصه خدمت‌رسانی این سازمان به وجود آورده است.

مدیرعامل سازمان ‌آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اینکه سازمان آتش‌نشانی به این موضوعات بسنده نکرده است، اظهار کرد: ما وظیفه اصلی که پیشگیری و آموزش است را فراموش نکرده و کارهای ارزشمندی در این زمینه انجام داده‌ایم.  

وی با اشاره به اقدامات خوب آتش‌نشانی قم در زمینه ایمنی بازار ابراز داشت: موارد خوبی در این زمینه بررسی و تحلیل شده که در جلسات کارشناسی به جمع بندی خواهد رسید.

جعفری گفت: بازارها از اهمیت خاصی در شهرها برخوردار هستند. اول اینکه محل کسب و کار هستند و تجمع مردم در آنها زیاد است؛ اگر حادثه‌ای رخ دهد خسارت ها بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر این است که بازارها محل انباشته شدن اموال تجار است که بار حریق را بالا می برد و زمینه ضرر بیشتر به مردم است.

مدیرعامل سازمان ‌آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم افزود: بازارها و سراها در کشور ما معمولا قدیمی هستند. خود این قدیمی بودن موجب شده مسائل ایمنی و پیشگیری در آن رعایت نشود؛ این مشکلی است که در تمام کشور وجود دارد و باید نسبت به آن دقت بیشتری به کار برد.

وی گفت: موضوع دیگر معماری بازارها و سراها است که از قدمت تاریخی بسیاری برخوردار هستند. لطمه به این آثار تاریخی جبران ناپذیر است و این هم دلیلی برای اهمیت پرداختن به ایمنی بازار محسوب می‌شود.

کد خبر 2394124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha