۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۲۲

موسوی:

تعاونی های راکد بانوان در اردبیل فعال می شود

تعاونی های راکد بانوان در اردبیل فعال می شود

اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل از فعال سازی تعاونی های راکد بانوان استان در پی موافقت تخصیص فاز اول اعتبارات فعال سازی توسط وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ماریا موسوی ظهر چهارشنبه در جلسه مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی شهر  تصریح کرد: با توجه به غیر فعال بودن تعداد قابل توجهی از تعاونی های بانوان درخواست 200 میلیون ریال تسهیلات جهت فعال سازی مورد موافقت قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد تخصیص فاز اول به شکل بهینه انجام شده و فاز های بعدی تسهیلات نیز در ادامه اجرایی شود.

موسوی در عین حال از طرح موضوع حمایت از سازمان های مردم نهاد بانوان با معاونت امور بانوان نهاد ریاست جمهوری در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در عین حال موضوع ایجاد بازارچه صنایع دستی در استان پیشنهاد خواهد شد.

به گفته مشاور امور بانوان استاندار قرار است در هر منطقه یک استان به عنوان پایلوت انتخاب شود و در نظر داریم استان اردبیل را به عنوان یک گزینه شاخص مطرح کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به موفقیت استان اردبیل در جشنواره ICCN اصفهان اشاره کرد و افزود: استان اردبیل در این نمایشگاه یک غرفه داشت که در مجموع عملکرد مطلوبی را شاهد بودیم.

موسوی تصریح کرد: این نمایشگاه فرصتی برای تبادل تجربیات با سایر استان ها و کشورهای دیگر بود و در عین حال توانمندی بانوان استان در غرفه ما به نمایش درآمد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استاندار همچنین از جمله برنامه های در دست اجرای مجموعه کاری خود را توسعه و تجهیز پارک بانوان عنوان کرد و افزود: قول مساعد راه اندازی سالن ورزشی این مجموعه در سال جاری از سوی شورای شهر اخذ شده است.

وی افزود: با تخصیص سه میلیارد ریال برای تکمیل این مجموعه انتظار می رود این پروژه با سرعت مطلوبی پیشرفت کند.

وام هنرمندان صنایع دستی گره گشا نیست

در این جلسه همچنین عضو شورای شهر عنبران در تشریح مشکلات حوزه کاری خود به ضرورت ایجاد بازارچه صنایع دستی تاکید کرد.

معصومه شهابی با بیان اینکه میراث فرهنگی استان به منظور استفاده از بازارچه صنایع دستی به عنوان بازار اصلی موافقت نکرده است، تصریح کرد: گفته شده استفاده بانوان باید موقت باشد.

وی دلیل این عدم موافقت را عرضه صرفا صنایع دستی در بازارچه عنوان کرد و افزود: این در حالی است که به دلیل عدم فروش مناسب جاجیم و گلیم بافندگان این دو هنر دست به سمت تولید فرش متمایل شده اند.

شهابی معتقد است با وجود اینکه فروش فرش در بازار داخلی و خارجی درآمد زایی بهتری دارد اما در عین حال پیچ و خم دریافت وام آن برای بافنده آزاردهنده است.

عضو شورای شهر عنبران ارائه تسهیلات 50 میلیون ریالی برای بافندگان را گرهگشا ندانست و بیان داشت: اغلب بافندگان این مبلغ را به دلیل فقر معیشتی هزینه تامین نیازهای زندگی می کنند و کمتر برای خرید مواد اولیه صرف می شود.

وی تاکید دارد که به جای پرداخت وام نهادهای مرتبط می توانند مواد اولیه را خریداری کرده و در اختیار تولید کننده قرار دهند.

 

کد خبر 2394250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha