۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۰۸

حجت الاسلام سجادی خبر داد؛

رونمایی از " نوزادی" به عنوان نخستین نرم افزار سبک زندگی فردی

رونمایی از " نوزادی" به عنوان  نخستین نرم افزار سبک زندگی فردی

اصفهان – خبرگزاری مهر: مدیرعامل مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان از تهیه و رونمایی نرم افزار "نوزادی" به عنوان نخستین نرم افزار خبر داد و گفت: این نرم افزار از نخستین مجموعه نرم افزارهای سبک زندگی فردی است که در راستای جامه عمل پوشاندن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون سبک زندگی اسلامی تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد سجادی صبح امروز در مراسم رونمایی نرم افزار جامع نوزادی (ویژه دوران بارداری و پرورش نوزاد شیرخوار) اظهار داشت: یکی از برکات حضور آیت الله مظاهری در شهر اصفهان تاسیس مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان است که تاکنون بیش از 60 نرم افزار در این زمینه تولید شده است که بسیاری از آنها رتبه های کشوری داشته و در نمایشگاه ها مختلف رتبه های خوبی کسب کرده است.

وی افزود: تاکنون در این مرکز چند تولید بسیار مهم داشته ایم که یکی از آنها "ترجمان وحی" است که ترجمه گویشی از قرآن است که به کمک 237 هنرمند صدا و سیما به صورت نمایشی ضبط می شود که به یقین برای افراد علاقه مند به قرآن بسیار جذاب است.

مدیرعامل مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه  اصفهان در ادامه تاکید کرد: در راستای جامه عمل پوشاندن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون سبک زندگی اسلامی این مرکز اقدام به تهیه مجموعه تربیتی کرده است.

وی ادامه داد: این مجموعه سبک زندگی شامل بخش فردی است که اقدام به تهیه 8 عنوان نرم افزار کرده است که شامل یک نرم افزار جامع نوزادی (قبل دوران بارداری تا دو سالگی)،  5 نرم افزار با موضوع کودکی (3 تا 12 سالگی)، یک مورد با عنوان نوجوانی (13 تا 17 سالگی) و یکی مورد با موضوع جوانی (18 تا 30 سالگی) است و بخش سبک زندگی اجتماعی نیز شامل موضوع خانواده می شود.

حجت الاسلام سجادی ابراز داشت: امروز نرم افزار نوزادی با موضوع سبک زندگی رونمایی می شود که حاصل زحمت چندساله محققان، پژوهشگران و هنرمندان این مرکز است که بیش از یک سال و نیم تحقیق کردند و چهار هزار صفحه مطلب علمی، روانپزشکی، مذهبی پیرامون این موضوع نگارش شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تهیه این مجموعه 20 نفر از کارشناسان با ما همکاری داشته اند، گفت: فرزندانی برای آینده (نگاهی جامع به حقوق و تربیت کودک)،طراوت غنچه‌ها (بهداشت روانی و سلامت جسمانی کودک) اتاق شادی (درباره بازی، خلاقیت و نشاط کودک)، کودک و رسانه (پیرامون چگونگی ارتباط کودک با رسانه‌های مختلف) و هم‌شاگردی سلام (مسائل آموزشی کودک) موضوعات تدوین شده در نرم افزاد کودک تولید شده در مرکز تحقیقات یارانه‌ای حوزه علمیه اصفهان است.

مدیرعامل مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه با بیان اینکه تمام مراحل تحقیق برای دیگر نرم‌افزارهای در دست تولید سبک زندگی اسلامی در بخش فردی انجام شده است، ادامه داد: تمامی این نرم‌افزار‌ها مراحل تحقیق را پشت سرگذاشته و هر یک در حال طی نمودن مراحل تولید  مانند تایپ، کدگذاری، گرافیک، تهیه و ساخت صوت و فیلم، پویانمایی، برنامه‌نویسی و موارد دیگر است که پس از رونمایی از اولین محصول در اول آبان 1393 بقیه نرم‌افزارهای هشتگانه تا خردادماه سال 1394 تولید و رونمایی خواهد شد.

کد خبر 2394770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha