۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۵۹

حجت الاسلام نوروزی:

سوگواره بصیرت عاشورایی در 85 بقعه متبرکه قزوین برگزار می شود

سوگواره بصیرت عاشورایی در 85 بقعه متبرکه قزوین برگزار می شود

قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: به مناسبت ماه محرم پنجمین سوگواره بصیرت عاشورایی در 85 بقعه قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی نوروزی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان ضمن تسلیت رحلت جانگذار آیت الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حرکت در مسیر امام حسین (ع) باید حرکت سیاسی باشد اظهارداشت: ما باید سعی کنیم معرفت سیاسی امام حسین (ع) و قیام کربلا را برای نسل جوان بدرستی تبیین و تشریح کنیم.

وی افزود: حضرت امام حسین(ع) در قیام پرشکوه خود در صدد برآمد تا چهره واقعی آئین محمدی(ص) و اسلام ناب را به جهانیان معرفی کند و پیام معنوی قرآن را به تشنگان معارف برساند و از فرهنگ دینی غبارزدایی کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه تصریح کرد: استمرار مسئله نبوت و احیاء و زنده نگه داشتن ارزش‌های دینی توسط امام حسین (ع) صورت گرفت و در این زمینه بزرگترین درسی که از آن امام بزرگوار می‌توان آموخت ولایت ‌پذیری و ولایتمداری است.

برگزاری پنجمین سوگواره بصيرت عاشورايی در بقاع متبركه

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه بیش از 70 درصد از نیات واقفان استان مربوط به روضه‌خوانی و سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) است اظهارداشت: همزمان با شروع دهه اول ماه محرم، ويژه‌برنامه های پنجمین سوگواره بصيرت عاشورايی همزمان با برگزاری مراسم سیاه پوشان به منظور تعظيم فرهنگ عاشورا و ترويج شعائر اهل بيت(ع) در غروب آخرین روز ذی الحجه در صحن امامزاده حسین (ع) استان برگزار می شود.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان قزوين با اشاره به برنامه‌های سوگواری بصيرت عاشورايی، از راه‌اندازی قرارگاه سیدالشهدا خبر داد و افزود: بیش از 105روحاني شامل: مبلغین اعزامي از استان قم و مبلغین بومي استان در امامزادگان و بقاع متبركه، حسينيه‌ها و مساجد استان حضور می یابند.

اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در قزوین

وی در ادامه از برگزاری اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در روز دوم ماه محرم همزمان با ورود کاروان حضرت حسین(ع) به کربلا خبر داد و افزود: بزرگداشت مقام حضرت علی اصغر(ع) با عنوان همایش شیرخوارگان ، ردپای سه ساله در رثای حضرت رقیه (س) ، نوجوانان عاشورایی در راستای ارج نهادن به مقام حضرت قاسم (ع) و تجمع عزاداران زینبی در 12 ماه محرم را از ویژه برنامه های شاخص این اداره کل در ماه محرم  اعلام کرد.

وی در ادامه از برگزاری مراسم عزاداری استقبال از ماه محرم در 150 امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد و اظهارداشت: این مراسم در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) همراه با تعویض پرچم گنبد این استان مقدس راس ساعت 15:30 روز جمعه 2 آبان ماه برگزار می شود.

برگزاری همایش رهروان زینبی (س) ویژه بانوان

حجت الاسلام نوروزی از برگزاری تجمع بزرگ رهروان زینبی (س) با حضور پرشور و باشکوه بانوان عزادار، هیئت‌های مذهبی، بسیج، حوزه‌های علمیه خواهران، دانش‌آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف مردم در روز دوازدهم محرم‌الحرام در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) برگزار می شود.

برگزاری مراسم‌ سیاهپوشان در بیش از 150 امامزاده

حجت الاسلام نوروزی از برگزاری مراسم سیاه‌پوشان در بیش از 150  امامزاده و بقعه متبرکه استان قزوین خبر داد و گفت: برپایی 24 نمایشگاه، توزیع 8 هزار کتابچه و 12 هزار بروشور با موضوع حجاب و عفاف، اطعام سوگواران، قرائت سوره فجر، نصب پرچم و برگزاری مراسم عزاداری در تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه استان از جمله برنامه های این اداره کل در ایام محرم است.

برپایی خیمه های معرفت در بقاع متبرکه قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین به برگزاری مراسم نوحه‌سرایی، زیارت عاشورا در امامزادگان، تکایا و حسینیه‌های استان قزوین اشاره کرد و گفت: خیمه‌های معرفت نیز با برپائی 7 غرفه در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه با ایجاد غرفه‌های پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، مشاوره کودک، غرفه عفاف و حجاب، غرفه تبلیغ چند رسانه‌ای و غرفه ویژه‌ "همه واقف باشیم" با استفاده از ظرفیت کارشناسان امور اوقافی در ادارات و همچنین کارشناسان روحانی و غرفه کودک و نوجوان راه اندازی می شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به ویژه برنامه های طرح ولایت علوی اکمال دین نبوی اظهارداشت: همزمان با دهه ولایت و عید غدیر در راستای حمایت از زوج‌های جوان نیازمند 100 سری جهیزیه شامل کالاهای اساسی از محل درآمد موقوفات محمد حسین خزانه به 100 زوج‌های جوان استان اهدا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ استان قزوین در پایان از برگزاری سی وهفتمین مسابقات قرآن، حفظ، قرائت و نوزدهمین دوره مفاهیم اذان، تواشیح وفرازخوانی در استان خبر داد و یادآور شد: این مسابقات با حضور بیش از 10 هزار نفر از علاقه مندان در دو مقطع شکوفه ها و بزرگسالان آغاز وتا پایان آبان ماه نیز ادامه دارد.

کد خبر 2394776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha