۲۷ آذر ۱۳۸۸، ۱۴:۱۹

پورشیرازی در گفتگو مهر:

جایزه بازیگری جشنواره دبی امتیازی مهم برای سینمای ایران است

جایزه بازیگری جشنواره دبی امتیازی مهم برای سینمای ایران است

حسن پورشیرازی دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم دبی برای فیلم سینمایی "کشتزارهای سپید" را امتیازی مهم برای سینمای ایران برشمرد.

پورشیرازی که برای بازی در "کشتزارهای سپید" محمد رسول‌اف بهترین بازیگر مرد ششمین جشنواره دبی شده به خبرنگار مهر گفت: این جایزه بین‌المللی است و قطعا از اینکه بازی من در این فیلم متفاوت دیده شده خوشحالم. من جایزه را از دست بهمن فرمان‌آرا رئیس هیئت داوران جشنواره دبی گرفتم که به آن افتخار می‌کنم و امیدوارم از این تجربه در کارهای آینده بهره ببرم.

وی درباره حضور در فیلم‌های متفاوت و فرهنگی سینمای ایران افزود: من شخصا علاقه دارم در فیلم های بزرگان سینمای ایران بازی کنم و همیشه تلاش می‌کنم در نقش‌هایی حضور داشته باشم که جایگاهی خاص در کارنامه‌ام دارند. خوشبختانه این سال‌ها توانستم در کنار استادانی چون بهرام بیضایی، سعید ابراهیمی‌فر، داریوش مهرجویی، ایرج کریمی و... کار کنم.

حسن پورشیرازی در نمایی از فیلم سینمایی "کشتزارهای سپید"

پورشیرازی گفت: من همیشه سعی می‌کنم در هر کاری نقش‌هایی متفاوت را تجربه کنم و در آثاری تاثیرگذار حضور داشته باشم و همه تلاشم را برای آفریدن یک نقش خوب به کار می‌برم. فیلمنامه هر کاری اساس آن است. وقتی یک متن خوب در دست یک کارگردان حرفه‌ای و خلاق باشد قطعا می‌توان به نتیجه آن هم امیدوار بود.

بازیگر "کشتزارهای سپید" افزود: وقتی فیلمنامه این فیلم را خواندم بسیار با آن ارتباط برقرار کردم و برایم جذاب بود. فکر می‌کنم این فیلم برای من یک استثنا بود و از اینکه توانستم در این فیلم به تجربه‌ای جدید در بازیگری دست پیدا کنم، بسیار خوشحالم. این فیلم برای من فرصتی مغتنم بود تا پتانسیل‌های خودم را بیشتر کشف کنم و مخاطب با نوعی دیگر از بازی من روبرو شود.

پورشیرازی درباره همکاری با رسول‌اف گفت: او از کارگردانان حرفه‌ای و فرهیخته ما است و بسیار علاقمندم در کارهای آینده او همکاری کنم. هر جایزه تقدیر از همه عوامل فیلم است و نمی‌توانیم تصاویر شاعرانه ابراهیم غفوری و تدوین هوشمندانه جعفر پناهی را در "کشتزارهای سپید" فراموش کنیم. ای کاش او در این سفر با ما بود و موفقیت فیلم با تلاش تمام عوامل به دست آمد.

ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم دبی چهارشنبه شب با اهدای دو جایزه ویژه هیئت داوران و بهترین بازیگر مرد به محمد رسول‌اف و حسن پورشیرازی به پایان رسید. بهمن فرمان‌آرا ریاست هیئت داوران جایزه مهر آسیا آفریقا را در این دوره بر عهده داشت.

کد خبر 1002482

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha