۲۲ دی ۱۳۸۸، ۱۸:۰۷

با حضور وزیر کشور؛

کتابخانه مرکزی خوزستان افتتاح شد

کتابخانه مرکزی خوزستان افتتاح شد

اهواز - خبرگزاری مهر: کتابخانه مرکزی خوزستان عصر سه شنبه با حضور وزیر کشور، استاندار و تنی چند از مسئولان استان در اهواز گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر در اهواز، وزیر کشور در این مراسم گفت: کتابخانه‌ای که امروز فاز اول آن افتتاح می‌ شود به نام کتابخانه مرکزی استان خوزستان در سال1380 پایه‌گذاری شد.

مصطفی محمد نجار افزود: در این کتابخانه امکانات خوبی برای ارائه خدمات به نابینایان، معلولان، کودکان و نخبگان در استان فراهم شده است.

وی ادامه داد: بحث توجه به نخبگان و پرورش فکر و اندیشه از جمله کارهای اساسی است که در نظام و در دولت جمهوری اسلامی مد نظر است. همچنین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور یکی از نیازهای اساسی امروز جوانان عزیز و فرهیخته ما در دانشگاه‌ها و مراکز علمی است.

نجار بیان کرد: امروز ما شاهد هستیم که آثار نخبگی و نخبگان‌ ما نه فقط در کشور زبانزد است بلکه در کل جهان نیز مورد توجه قرار گرفته و جوانان امروز ما در زمینه‌های توجه به علم و فناوری و تسخیر قله‌های علم و فناوری موفق هستند. ما در عرصه‌های گوناگون شاهد موفقیت‌های مختلف علم و تکنولوژی هستیم و پایه‌های این کار در مکان‌هایی مانند کتابخانه‌ها گذاشته می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان نیز در این مراسم گفت: کتابخانه مرکزی خوزستان به عنوان مرکز جامع اطلاع‌رسانی قرار است به همه فرهیختگان استان خدمت فرهنگی ارائه دهد.

عبدالرحیم فضیلت پور افزود: کلنگ کتابخانه مرکزی استان خوزستان در سال 1380 در زمینی به مساحت 13 هزار مترمربع به زمین زده شد. این کتابخانه دارای هفت هزار و 100 متر زیربنا است و حدود 40 میلیارد ریال اعتبار برای بهره‌برداری از این مجموعه هزینه شده است.

وی افزود: این کتابخانه خرداد ماه سال جاری به نهاد کتابخانه‌ها تحویل داده شد و بخش‌هایی که برای این مجموعه پیش‌بینی شده که بخش‌های عمومی از جمله سالن مطالعه و میز امانت کتاب، بخش‌های تخصصی از جمله بخش مرجع، پژوهشی، پایان‌نامه‌های تحقیقاتی محققان استان، بخش آرشیو اسناد، بخش کودک، بخش نابینایان و اتاق محققان است که به تدریج برای ارایه خدمات به مردم خوزستان آماده می‌شوند.

فضیلت‌پور بیان کرد: فاز اول این کتابخانه شامل میز امانات و سالن‌های مطالعه از امروز آماده خدمت‌رسانی به متقاضیان است ضمن اینکه ظرفیت‌ پذیرش در فاز اول روزانه هزار نفر است و اگر بقیه بخش‌های این کتابخانه تجهیز و راه‌اندازی شوند، در روز به دو هزار نفر به مراجعان خدمات ارائه خواهد شد.

مدیر کل کتابخانه‌های‌ عمومی خوزستان گفت: این کتابخانه دارای مخزن کتاب با ظرفیت 150 هزار جلد است که در حال حاضر با حدود 22 هزار جلد کتاب خدمات ارائه می‌دهد.

وی گفت: خدمات این کتابخانه به تمام استان ارائه می‌شود و بنا است که کتابهای موجود در این کتابخانه به لوح فشرده تبدیل و به صورت الکترونیکی در اختیار متقاضیان خارج از اهواز قرار گیرد.

کد خبر 1016135

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha