۶ بهمن ۱۳۸۸، ۱۰:۰۹

خوزستان و بورسای ترکیه خواهرخوانده شدند

خوزستان و بورسای ترکیه خواهرخوانده شدند

اهواز - خبرگزاری مهر: بین استان خوزستان در ایران و استان "بورسا" در ترکیه قرارداد خواهرخواندگی و چند پروتکل علمی، تجاری و فرهنگی امضا شد.

به گزارش خبرنگار مهر در اهواز و به نقل از استانداری خوزستان، این قراردادها روز دوشنبه در نشست مشترک استانداران خوزستان و بورسا و با حضور "بهمن حسین پور" سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا به امضا رسید.
 
در این دیدار دو طرف بر توسعه هرچه بیشتر روابط اقتصادی و فرهنگی دو استان تاکید کردند.

در این نشست مقرر شد، مدیران دفاتر هماهنگی امور اقتصادی دو استان هرشش ماه یک بار با یکدیگر ملاقات و راه های گسترش همکاری را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دهند.
 
نتایج مذاکرات طرفین نیز به طور متناوب از سوی استانداران دو استان بررسی و نتایج نشست های کمیته های اقتصادی را اجرایی خواهند کرد.

سفیر جمهوری اسلامی در آنکارا با اشاره به اهمیت توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور ایران و ترکیه، تاکید کرد: برای رسیدن به سقف 20 میلیارد دلار حجم معاملات دو کشور، شناسایی ظرفیت های استانی دو طرف امری لازم و ضروری است.

بهمن حسین پور افزود: استانهای خوزستان و بورسا دارای اشتراکات زیادی هستند، از جمله این که هر دو استان صنعتی، تاریخی و قطب فولاد هستند که می تواند زمینه ساز همکاری های مشترک برای دو استان باشد.

وی امضای قرارداد خواهرخواندگی و همکاری های اقتصادی و تجاری میان دو استان را موتور محرک توسعه روابط دو استان خواند و اضافه کرد: معتقدم این قراردادها می تواند هدف دو کشور برای رسیدن به حجم 20 میلیارد دلار مبادله را محقق سازد.

حسین پور با اشاره به اینکه در نقشه جغرافیایی جهان هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه مستعد توسعه همکاری اقتصادی، تجاری و فرهنگی نیست، افزود: کشورهای اروپایی به رغم همه اختلافات 60 درصد مبادلات تجاری و بازرگانی را بین خودشان انجام می دهند.

سفیر ایران و استاندار خوزستان در پایان این جلسه با سرمایه گذاران و اعضای اتاق بازرگانی استان بورسای ترکیه نیز دیدار و گفتگو کردند.

استاندار خوزستان در راس یک هیئت اقتصادی روز یکشنبه وارد استان بورسای ترکیه شد.

کد خبر 1023978

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha