۲۳ فروردین ۱۳۸۹، ۱۵:۰۰

برنده جایزه اسکار :

فیلمسازی در آرژانتین پولساز نیست

فیلمسازی در آرژانتین پولساز نیست

دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان ، توجه افکار عمومی جهان را به فیلم آرژانتینی "راز درون چشم هایشان" جلب کرده است.

به گزارش مهر از هالیوود ریپورتر خوان خوزه کامپانلا نویسنده فیلمنامه و کارگردان "راز درون چشم هایشان" در این باره می‌گوید : جایزه اسکار بیش از هر جایزه‌ای  توجه افکار عمومی را جلب می کند.

کامپانلا می افزاید: نمی دانم آیا دریافت اسکارتاثیر مثبتی بر حرفه ام خواهد گذاشت یا نه.اما این جایزه باعث شده تا تهیه کنندگان و کارگردان های زیادی بخواهند فیلم را ببینند.اگر خوششان بیاید شاید اتفاق مثبتی بیفتد.

"راز درون چشم هایشان" که  از روز جمعه گذشته در لس آنجلس و نیویورک اکران شده است ، سال گذشته پس از موفقیت در دو جشنواره معتبر تورنتو و سن سباستین به عنوان نماینده آرژانتین در جوایز اسکار معرفی شد.

نگارش فیلمنامه فیلم را کامپانلا همراه با ادواردو ساکری با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته ساکری بر عهده داشته اند که داستان کارآگاه جنایی بازنشسته را روایت می کند که رمانی بر اساس یک پرونده قتل و تجاوز مربوط به 25 سال پیش می نویسد.

کامپانلا در سال 2005 با خواندن کتاب به موضوع علاقه مند شد.او و ساکری چندی بعد در یک برنامه زنده رادیویی با هم ملاقات کردند و کامپانلا در همین برنامه به ساکری پیشنهاد ساخت فیلمی بر اساس این رمان را ارائه کرد.این دو فیلمنامه را در سال 2006 نوشتند و شرایط تولید فیلم در سال 2008 فراهم شد.

کامپانلا در این باره می گوید: ابتدا در مورد تغییرات لازم در مرحله اقتباس با هم صحبت کردیم.بعد صحنه ها را تقسیم کردیم و مدتی هر کدام روی بخش های مربوط به خود کار کردیم.ایده هایمان را از طریق ایمیل به اطلاع هم می رساندیم.وقتی نسخه اولیه اماده شد با هم نشستیم و سکانس ها را صیقل دادیم تا به نسخه ای کامل و نهایی برسیم.

کامپانلا می افزاید: معمولا هر فیلمنامه را تا 15 بار بازنویسی می کنم تا به نتیجه دلخواهم برسم.اما این بار چون از روی یک رمان اقتباس می کردم نیازی به 15 بار بازنویسی نبود چون ساختار اصلی داستان را در نظر داشتم.

از آنجا که دو فیلم قبلی کامپانلا در آرژانتین با فروش مناسبی مواجه شده بودند ، او برای یافتن تهیه کننده و سرمایه گذار برای پروژه جدیدش مشکلی نداشت : فیلمسازی در آرژانتین حرفه پولسازی نیست و ما در اینجا برای دلمان فیلم می سازیم.اما مطمئن بودم که 2 تا 5/2 میلیون دلار بودجه برای تولید این فیلم را فراهم می کنم.

گروهی از بهترین بازیگران سینمای آرژانتین در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.گی یرمو فرانچلا بازیگر نقش اصلی فیلم از کمدین های محبوب آرژانتین است .اما کامپانلا از گماردن او برای بازی در نقشی جدی نهراسید ونتیجه کار هم موفقیت آمیز بود.
کامپانلا موفقیت فیلم را توفیقی برای سینمای آرژانتین می داند و منتظر تماس های تهیه کنندگان برای ساخت فیلم های تازه است.
 

کد خبر 1062416

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha