۲۹ فروردین ۱۳۸۹، ۱۳:۳۰

به منظور افزایش گردشگر؛

زمینه های تبدیل منزل آیت الله طالقانی به موزه فراهم شود

زمینه های تبدیل منزل آیت الله طالقانی به موزه فراهم شود

استان تهران - خبرگزاری مهر: رئیس شورای اسلامی بخش طالقان گفت: زمینه های تبدیل منزل آیت الله طالقانی به موزه به منظور افزایش گردشگران علاقمند به بازدید از منزل ایشان فراهم شود.

سیداسحاق میرابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج افزود: منزل آیت الله طالقانی در منطقه طالقان شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد و همواره گردشگرانی برای دیدن بیت ایشان به طالقان می آیند.

وی ادامه داد: خانه ایشان در حال حاضر موزه نیست اما اگر موزه شود، زمینه های لازم برای افزایش گردشگران در بیت ایشان فراهم می شود و مدیریت در این زمینه نیز بهبود می یابد.
 
هر هفته حدود هزار نفر از بیت آیت الله طالقانی بازدید می کنند
 
این مسئول بیان کرد: در هر هفته حدود هزار نفر از بیت ایشان بازدید می کنند و اگر این بیت، موزه شود، تعداد گردشگران بیش از قبل افزایش می یابد.
 
وی عنوان کرد: بیت آیت الله طالقانی در حال حاضر به صورت هیئت امنایی اداره می شود اما اگر موزه شود، مدیریت آن نیز بهتر می شود و بهتر می توان برنامه ریزی برای افزایش میزان گردشگر در بیت ایشان و معرفی این بیت انجام داد.
 
گاهی گردشگر برای بازدید مراجعه می کند اما در بسته است
 
میرابوالقاسمی اظهار داشت: در حال حاضر که بیت یادشده به صورت هیئت امنایی اداره می شود، در مواقعی پیش می آید که گردشگر برای بازدید مراجعه می کند اما در بسته است درحالیکه اگر موزه شود، کمتر شاهد این مشکلات خواهیم بود.
 
وی خاطرنشان کرد: در صورت موزه شدن بیت یادشده، می توان ساعت منظمی را برای حضور گردشگران در بیت تعیین کرد و از این نظر، نظم نیز افزایش می یابد.
 
این مسئول یادآور شد: در این حالت گردشگر متوجه می شود که موزه بین چه ساعاتی باز است و در همان ساعات مراجعه می کند.
 
وی اضافه کرد: مرحوم آیت الله طالقانی در سال ١۲٨٩ هجری شمسی دیده به جهان گشود. وی در خانواده ای اهل علم و فضیلت و دارای روحیات انقلابی و ضد ظلم رشد کرد و برای نخستین بار در مکتب پدرش ابوالحسن آغاز به یادگیری مفاهیم اسلامی و درس تقوا کرد.
 
کمبود امکانات درمان در طالقان برای گردشگران و ساکنان مشکلاتی ایجاد کرده است

این مسئول در خصوص امکانات درمانی طالقان نیز ادامه داد: کمبود امکانات بهداشتی و درمان در طالقان نه تنها برای گردشگران و مسافران بلکه برای ساکنان این منطقه نیز مشکلات فراوانی ایجاد کرده و آنها مجبور هستند برای تامین اینگونه نیازهای خود به مناطق دیگر مراجعه کنند.
 
وی افزود: تنها یک درمانگاه و سه خانه بهداشت داریم که این تعداد کافی نیست و باید افزایش یابد.  
 
میرابوالقاسمی خاطرنشان کرد: یک بیمارستان 10 تخته در طالقان در حال احداث است اما این امر نیز جوابگوی نیازهای ساکنان منطقه نیست و باید در این زمینه اقدامات دیگری نیز انجام شود.
کد خبر 1066014

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha