۴ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۰:۵۴

بزرگداشت روز جهانی گرافیک در خانه هنرمندان

بزرگداشت روز جهانی گرافیک در خانه هنرمندان

گرامیداشت روز جهانی گرافیک همچون سال‌های گذشته با گردهمایی اعضای انجمن گرافیک در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک همچون سال‌های گذشته قصد دارند سه شنبه، هشتم اردیبهشت با گردهمایی و تبادل نظر در مورد مسائل این حوزه، روز جهانی گرافیک را در تالار بتهون خانه هنرمندان برگزار کنند.

همچنین در حاشیه این مراسم جوایز "نشان اردیبهشت" که چندی پیش فراخوان طراحی آن توسط انجمن مطرح شده بود، اهدا می‌شود.

در این مراسم اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک شامل فرشید مثقالی در سمت رئیس، بهرام کلهرنیا در سمت دبیر، ساعد مشکی در سمت خزانه‌دار، فرشاد رستمی، تهمتن امینیان، سیروس شافعی و محمد میرعلایی نیز حضور دارند.

روز 27 آوریل توسط ایکوگرادا (انجمن جهانی گرافیک) روز جهانی گرافیک نامگذاری شده است. انجمن صنفی طراحان گرافیک هم به همین دلیل هر ساله برنامه‌هایی در این روز برگزار می‌کنند.

این انجمن تا به امروز تنها انجمن رسمی قانونی و مستقل طراحان گرافیک ایران است که بودجه فعالیت‌های خود را بطور عمده از محل درآمد حاصل از حق عضویت اعضا تامین می‌کند و در حال حاضر، سازمان یافته ترین تشکل در حوزه هنرهای تجسمی در خاورمیانه  به حساب می‌اید که نزدیک به 700 عضو رسمی و پیوسته دارد.

طراحی گرافیک به معنای خاص، تقریبا بیش از 100 سال پیش به صورت روزنامه و مطبوعات، تصویرگری در نشریات ادواری، اعلامیه و پوسترهای سیاسی و مردمی در ایران ظاهر شد و فقط نزدیک به هفتاد سال پیش بود که معنی کاملا امروزی خود را در شکل آگهی تجاری، مطبوعاتی، حرفه‌ای، تمبر، اسناد رسمی بانکی و اداری، انواع پوستر به خصوص پوسترهای تئاتر و سینما پیدا کرد.

طراحی گرافیک نوین ایران بیش از ٧٠ سال قدمت دارد و می‌توان آنرا جوان تلقی کرد.

کد خبر 1069572

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha