۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۰:۵۲

سیاحتنامه جشنواره‌های جهانی فیلم منتشر شد

سیاحتنامه جشنواره‌های جهانی فیلم منتشر شد

"پشت دیوار رویا" به عنوان سیاحت‌نامه جشنواره‌هایِ جهانی فیلم حاصل حضور بیش از دو دهه مسعود مهرابی نویسنده این کتاب در جشنواره‌های سینمایی دنیاست.

به گزارش خبرنگار مهر،  مولف در ابتدا و در مقدمه کتاب که عنوان "پشت دیوار رویا" را دارد، چکیده‌ای از دیدگاه، ارزیابی و چون‌وچرایِ نگارش سفرنامه‌های سینمایی‌اش را شرح داده است: "جشنواره‌های فیلم، موهبتی برای جهان سینما هستند. محلی برای تبادل اندیشه‌ها و فرهنگ‌ها و همچنین محلی برای دیدن آثاری نخبه‌گرا که کم‌تر شانس نمایش عمومی پیدا می‌کنند..."
 
مهرابی که سال‌های جوانی‌اش را به عنوان کاریکاتوریست و طراح در مطبوعات گذراند  و 28 سال‌ است که مدیر مسئول و صاحب امتیاز ماهنامه "فیلم" است .کتاب‌های "تاریخ سینمای ایران"، "فرهنگ فیلم‌های کودکان و نوجوانان، "کتاب‌شناسی سینمای ایران در سه جلد، "فرهنگ فیلم‌های کوتاه داستانی"، "فرهنگ فیلم‌های مستند سینمای ایران" و"پوسترهای سینمایی" از او چاپ شده‌اند که "تاریخ سینمای ایران" به چاپ دهم هم رسیده است.
 
جدیدترین کتاب مهرابی، "پشت دیوار رویا"، مجموع گزارش- سفرنامه‌های اوست که از 9 جشنواره بین‌المللی کن (فرانسه)، سن‌سباستیان (اسپانیا)، مانهایم- هایدلبرگ (آلمان)، کارلووی‌واری (چک)، جیفونی (ایتالیا)، برلین (آلمان)، استکهلم (سوئد)، مونترال (کانادا) و تسالونیکی (یونان) همراه با بیش از 200 عکس‌ از شهرهای محل برگزاری جشنواره، فیلم‌ها و سینماگران.

نکته گفتنی در باره این گزارش- سیاحتنامه‌هایِ جشنواره‌ای مسعود مهرابی این است که هیچ‌گاه بی‌مقدمه و آنی به فضا و حال‌وهوا و ارزیابی فیلم‌های فستیوال‌ها وارد نمی‌شود، بلکه اغلب از تهران و خیابان‌ها و شرایط آغازین سفر شروع می کند و پرونده و شرح هر سفر را در کوچه و خیابان‌های تهران می‌بندد. و البته هر بار با لحنی متفاوت. گاه شوخ و بذله‌گو وگاه جدی و اخمو و حتی تلخ و دردمند.
 
ناشر این کتاب "نشر پیکان" است که در 336 صفحه در قطع وزیری، با قیمت 6400 تومان در کتاب‌فروشی‌ها در دسترس است.
 
کد خبر 1081269

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha