۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۳:۳۰

فدایی در جمع خبرنگاران:

بیانیه تهران انحصار مذاکرات 1+5 را شکست

بیانیه تهران انحصار مذاکرات 1+5 را شکست

نماینده تهران با موفق ارزیابی کردن مذاکرات شورای عالی امنیت ملی در خصوص تبادل سوخت هسته ای را موفقیت آمیز خواند و گفت: پذیرش ایران هسته ای و شکسته شدن انحصار مذاکرات در گروه 1+5 از پیام های بیانیه تهران بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، حسین فدایی در حاشیه برگزاری جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص اجلاس G15 و بیانیه آن اظهار داشت: معتقدم نظام سلطه تمام تلاش خود را معطوف داشت تا جمهوری اسلامی را در صحنه سیاسی و دیپلماسی بین المللی منزوی کند اما با ابتکار عمل دستگاه دیپلماسی ایران و فعالیت در صحنه ترفندهای به عکس جواب داد.

وی افزود: کشورهای مستقل و آزاده جهان متوجه شده اند نظام سلطه قصد دارد به سمت و سویی برود که خود را به دیگر کشورها تحمیل کند. بنابراین همسویی خود را با جمهوری اسلامی ایران نشان دادند.

فدایی تصریح کرد: بیانیه تهران یک حرکت رو به جلو و نشانه خلاقیت جمهوری اسلامی ایران بود و این بیانیه با حفظ ایستادگی روی مواضع قاطع ایران صادر شد.

نماینده تهران خاطر نشان کرد: پذیرفتن ایران هسته ای و شکستن انحصار مذاکرات 1+5 در رابطه با مذاکرات هسته ای از پیام های این بیانیه بود با صدور این بیانیه نشان دادیم که به قدرت های دیگر اعتماد کردیم و آنها را به صحنه وارد نمودیم. بر اساس این بیانیه سوخت ایران به عنوان امانت در دست ترکیه قرار می گیرد و اگر قرار باشد تبادل سوختی انجام شود هر کشوری که طرف قرارداد باشد باید 4 شرط اول این بیانیه را پذیرا باشد.

کد خبر 1085063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha