۸ مرداد ۱۳۸۹، ۱۱:۴۰

درباره "عصری با هنرمندان"/

معاونت سینمایی اشتباه نشریات را تصحیح کرد

معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد اشتباهی که برخی نشریات در مورد انعکاس خبر مراسم عصری با هنرندان مرتکب شده‌ا‌ند، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه‌ای که روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر کرده است، توضیحاتی در خصوص حاشیه‌آفرینی برخی نشریات در مراسم عصری با هنرندان که در تاریخ پنجم مردادماه در تالار وحدت و با حضور جمعی از هنرمندان، اصحاب رسانه و صاحبنظران و مسئولان فرهنگی و هنری برگزار شده، بیان شده است.

این اطلاعیه از 13 بند تشکیل شده است که در پی می‌آید:
 

1ـ آنچه اعطا شده گواهینامه درجه یک هنری است نه نشان درجه یک هنری.


2ـ در خبر مخابره شده این مراسم از روابط عمومی عمومی معاونت هنری به رسانه‌ها صراحتاً از واژه گواهی‌نامه هنری یاد شده.
 

3ـ هر هنرمندی، سوابق هنری خود را بر اساس تعایف مشخص به معاونت هنری گزارش کند؛ مدارک هنری وی مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا در صورت احراز، برای دریافت گواهی‌نامه به ایشان اقدام شود. این گواهی‌نامه در پنج سطح برای هنرمندان صادر می‌شود. گواهی‌نامه درجه یک هنری معادل مدرک دکترا و گواهی‌نامه درجه دو هنری معادل مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس می‌باشد.
 

4ـ این گواهی‌نامه براساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی جلسه 569 مورخه 1384,7,12 به اجرا درآمده است.


5ـ ‌با تشکر از حساسیت‌های رسانه‌ای و همچنین مسئولان محترمی که در این زمینه اقدام به مصاحبه کرده‌اند، لازم به توضیح است که گواهینامه هنری هنرمندان صرفاً توسط شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و براساس تجربه و فعالیت تخصصی و حرفه‌ای هنرمندان حائز شرایط رشته‌های مختلف به ایشان اعطا می‌شود و هرگز نشان یک درجه هنری با تعریف ذکر شده در برخی رسانه‌ها نیست و صرفا یک گواهی‌نامه تخصصی است.


6ـ این شورا در بررسی‌های خود هی‌چیک از سوابق دیگر متقاضیان جز سوابق هنری را مد نظر قرار نداده و صرفاً با تکیه بر توانایی‌های هنری افراد گواهینامه تخصصی هنری را صادر می‌کند تا جایگزین مدارک دانشگاهی آنان شود.


7ـ شورای ارزشیابی هنرمندان به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا نماینده تام‌الاختیار وی و اعضایی چون نماینده وزارت علوم تحقیقات و فناوری، نماینده معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، نماینده فرهنگستان هنر و دو تن از استادان برجسته ادبی و هنری به پیشنهاد شورا و تصویب در شورای هنر، شورای انقلاب فرهنگی تشکیل می‌شود.


8ـ گواهی‌نامه‌ها پس از تایید اعضای شورا به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده و به هنرمندان ذکر شده تقدیم می‌شود.


9ـ استفاده از الفاظی که بار قضایی را در پی دارد برای افراد حقیقی و حقوقی هرگز در حیطه اختیارات فرهنگی این وزارتخانه نیست.


10ـ آقای بهروز غریب‌پور که گواهی‌نامه درجه یک هنری دریافت کرده با طی مراحل ذکر شده در بالا موفق به کسب این گواهی‌نامه شده است.


11ـ خانم مریم زندی اساساً در فهرست مدعوین و منتخبین این مراسم قرار نداشته است و دلیلی نداشت نام وی در گزارش درج شود.


12ـ وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین، تمامی دست‌اندرکاران این وزارتخانه پیشتازان ترویج اصول فرهنگی، اخلاقی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، آرمان‌های امام راحل و فرامین مقام معظم رهبری هستند و از هر کوششی در راه اشاعه فرهنگ دینی، اسلامی و انقلابی فروگذار نمی‌کنند.


13ـ در پایان روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی پاسخگویی به شبهات پیش از انتشار هر خبر کذب و بی‌اساسی است که انتشار آن موجب تشویش اذهان عمومی جامعه می‌شود.

کد خبر 1125185

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha