۱۵ شهریور ۱۳۸۹، ۱۱:۱۱

"قاتلان بدون چهره" منتشر شد

کتاب"قاتلان بدون چهره" نوشته هنینگ مانکل و ترجمه هادی بنایی با شمارگان 2000 نسخه در 345 صفحه از سوی انتشارات هرمس منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر،  این کتاب جلد اول از مجموعه " کارآگاه والاندر " است  و هنینگ مانکل  به عنوان یکی از نام‏آورترین و پرخواننده‏ترین نویسندگان معاصر سوئدی با خلق شخصیت  این کارآگاه موفق شده است چهره یک پلیس متفکر، وظیفه‏شناس و از خودگذشته را ترسیم کند.

وی ضمن نگارش ماجراهای جذاب و پر کشش جنایی، تصویری زنده و واقعی از جامعه امروز کشورش سوئد را به خوانندگان خود نشان می‏دهد، جامعه‏ای به ظاهر آرام که در پناه حکومت سوسیالیستی و رفاه اجتماعی گسترده خود درونی پریشان و از هم گسسته دارد.

 مانکل تأثیر تداخل فرهنگ و تغییرات رفتاری و اجتماعی و گاه اقتصادی ناشی از عوامل گوناگون، از جمله مسئله مهاجرت و پناهندگیها را در روند پر کشش داستانهای خود به خوبی تحلیل و بیان می‏کند و خواننده با تعقیب ماجراهای کتاب با نظریات مختلف جامعه‏شناسی، روانشناسی و روانکاوی نویسنده آشنا می‏شود. 

قهرمان داستان مانکل (کمیسر والاندر) پلیسی وارسته و شخصیتی دوست‏داشتنی و محبوب است که تنها با تکیه بر تفکر و تعقل و نیز با صبر و حوصله پرده از یکایک رازها و معماهای پیش روی خود بر می‏دارد و هر جا که اشتباهی مرتکب شود با شهامت به آن اعتراف می‏کند.

از  مانکل تا کنون چندین کتاب با عنوان ماجراهای والاندر منتشر شده که البته هر یک مستقل از دیگری است ولی در تمامی آنها شخصیت به یاد ماندنی کمیسر والاندر و معماهای پر رمز و راز پلیسی او وجود دارد.

وی تا کنون از سلسله ماجراهای والاندر هفت کتاب را نوشته و منتشر کرده است که عناوین آنها از این قرار است: قاتلان بدون چهره، سگهای ریگا، ماده شیر سفید، مردی که لبخند می‏زد، راه اشتباهی، پنجمین زن و قتل در چله تابستان.

کد خبر 1139487

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha