۳۰ شهریور ۱۳۸۹، ۱۵:۴۱

"بدرود بغداد" فیلم منتخب ایران برای اسکار

"بدرود بغداد" فیلم منتخب ایران برای اسکار

فیلم "بدرود بغداد" به کارگردانی مهدی نادری از سوی ایران به آکادمی علوم و فنون سینمایی آمریکا برای شرکت در مراسم جایزه اسکار انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی بررسی های انجام شده برای انتخاب فیلم ایرانی مراسم اسکار و مطرح شدن چند فیلم به ه عنوان نامزدهای انتخاب نهایی ، به دلیل سفر معاونت سینمایی به همراه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به نیویورک و همچنین سفر مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به خارج از کشور ، طی نامه ای به تاریخ 23شهریور از سوی جواد شمقدری پیگیری این مورد به عهده سید علیرضا سجاد پور مدیر کل اداره ارزشیابی و نظارت حرفه ای گذاشته شد.

علیرضا سجاد پور طی تماسها و مشورت‌های متعدد با دست اندرکاران و اهالی سینما از بین گزینه‌های موجود سرانجام فیلم "بدرود بغداد" ساخته مهدی نادری و به تهیه کنندگی مرکز سینمای مستند و تجربی انتخاب شد.  بخشی از دلایل انتخاب این فیلم مضمون ضد اشغال فیلم است که به حوادث اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی می‌پردازد وبا وجود فضای مخالفت با حضور نظامیان آمریکایی در کشورعراق که در افکار عمومی جهان موجود است به نظر می رسد این انتخاب توجیه مناسبی دارد.

این انتخاب بر مبنای مشورتهای گسترده با صنوف مختلف سینما صورت گرفته و گرچه گزینه های دیگری نیز موافقانی داشتند اما "بدرود بغداد" با فاصله بیشتری آراء مثبت را به خود اختصاص داد.
 

کد خبر 1155921

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha