۱۸ آبان ۱۳۸۹، ۱۵:۱۵

حاشیه نگاری/

افتتاح ورزشگاه نیمه کاره خلیج فارس با حضور معاون رئیس جمهور

افتتاح ورزشگاه نیمه کاره خلیج فارس با حضور معاون رئیس جمهور

بندرعباس - خبرگزاری مهر: ورزشگاه 20 هزار نفری خلیج فارس در بندرعباس در حالی به بهره برداری رسید که قسمتهای زیادی از ورزشگاه همچنان نواقص و مشکلات زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در بندرعباس، ورزشگاه 20 هزار نفری خلیج فارس بندرعباس در حالی روز گذشته با حضور رئیس سازمان تربیت بدنی و رئیس فدارسیون فوتبال و مدیران استانی افتتاح شد که این ورزشگاه دارای نواقص و مشکلات بسیار زیادی بود تا جایی که مکان مناسبی برای استقرار دوربینهای صدا و سیما و سایر خبرنگاران وجود نداشت.

ورزشگاه 20 هزار نفری بندرعباس که پس از 14 سال انتظار و در میان کش و قوسهای فراوان مدیران دیگر به یک آرزوی کهنه در هرمزگان تبدیل شده بود و ورزش دوستان هرمزگانی امیدی به افتتاح این ورزشگاه به این زودیها نداشتند اما متاسفانه این ورزشگاه در حالی مورد بهره برداری قرار گرفت که حتی امکانات اولیه برای تماشاگران در این استادیوم تازه تاسیس در نظر گرفته نشده بود.

تاخیر هواپیما بازی را به تعویق انداخت

تماشاگرانی که روز گذشته برای افتتاح به استادیوم آماده بودند از نبود یک آب سرد کن و حتی نبود یک منبع آب گلایه داشتند.

بی نظمیها و ناهماهنگیهای فراوان میان مسئولان اداره کل تربیت بدنی هرمزگان با هیئت فوتبال هرمزگان در زمان برگزاری دیدار معوقه دو تیم استقلال اهواز و آلومینیوم هرمزگان از سری مسابقات لیگ دسته یک که قرار بود ساعت 14و 30 دقیقه بعد از افتتاحیه ورزشگاه انجام شود به دلیل تاخیر در پرواز سعیدلو با یک ساعت و نیم تاخیر  ساعت 16 برگزار شد که نارضایتی مربیان دو تیم را در پی داشت.

اعتراض ناظران بازی به تربیت بدنی هرمزگان

ناظر این دیدار و مسئولان هیئت فوتبال هرمزگان بارها و بارها به مسئولان تربیت بدنی هرمزگان به دلیل این تاخیرها تذکر دادند اما آنها می گفتند که تا زمانی که سعیدلو ورزشگاه را افتتاح نکند هیچ مسابقه ای در این ورزشگاه برگزار نمی شود.

به نظر می رسید که بسیاری از کارهای آماده سازی ورزشگاه خلیج فارس در همان روزهای پایانی و در دقیقه 90 انجام شده بود به طوریکه ورودی ورزشگاه تنها ساعتی قبل از افتتاح آسفالت شد و کارگران تا لحظات آخر در آنجا مشغول کار بودند.

یکی از نکات جالب توجه در این ورزشگاه در نظر نگرفتن جایگاه خبرنگاران بود که در نوع خود جالب توجه بود متاسفانه ابتدایی ترین امکانات از جمله صندلی و میز هم در این اتاقهایی که برای خبرنگاران اخصاص یافته بود یافت نمی شد و خبرنگاران مجبور شدند از اتاقهای دیگر ورزشگاه برای خود صندلی بیاورند.

گرمای هوا کفاشیان را از جایگاه ویژه خارج کرد

گرمای هوا در جایگاه ویژه و ساختمان مرکزی باعث شد تا کفاشیان به طعنه هوای بیرون را مطلوبتر از داخل جایگاه عنوان کند و بعد از 20 دقیقه حضور از جایگاه خارج و به بیرون ساختمان رفت و در محوطه باز ورزشگاه مشغول به قدم زدن شد.

یکی دیگر از نکات جالب توجه آسفالت دور زمین فوتبال بود و حتی پیست دوومیدانی ورزشگاه هم آماده نبود و جلوه ای نازیبایی به زمین محل برگزاری مسابقه داده بود.

ترک برداشتن پنج متری قسمت شمالی جایگاه تماشاگران هم در نوع خود جالب بود.

سایر مسابقات فوتبال در ورزشگاه تختی برگزار می شود

به گفته سخنگوی هیئت فوتبال هرمزگان به دلیل آماده نبودن زیرساختها در این ورزشگاه بقیه مسابقات لیگ یک مجددا در ورزشگاه قدیمی تختی بندرعباس برگزار می شود.

 برخی شاهدان می گفتند که از دو شب قبل از افتتاح ورزشگاه صدها کارگر افغانی برای آماده سازی ورزشگاه در این ورزشگاه به سختی مشغول کار بودن تا هر چه سریعتر ورزشگاه را آماده بهره برداری کنند.

نکته جالب دیگر این بود که به نظر می رسید رنگ آمیزی دیوارهای ساختمان داخلی این ورزشگاه هم روز قبل از مسابقه انجام شده بود و همچنین در برخی از اتاقها هنوز لباسهای کارگران افغانی وجود داشت که به نظر می رسید قرار است آنها دوباره به محل کار خود برگردند.

به هر ترتیب ورزشگاه 20 هزار نفری خلیج فارس بندرعباس با مشکلات فراوانی پس از 14 سال افتتاح شد که باید هرچه سریعتر کارهای ویژه ای برای رفع نواقص این ورزشگاه انجام شود. 

کد خبر 1188384

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha