۲ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۰:۲۰

سفارت ایران اعلام کرد:

امدادرسانی جمهوری اسلامی ایران به مناطق زلزله و سونامی زده ژاپن

امدادرسانی جمهوری اسلامی ایران به مناطق زلزله و سونامی زده ژاپن

بهاره عبدالهیان همسر سفیر ایران در توکیو به همراه تعدادی از دیپلمات های خانم ایرانی، در شهر یامادا از استان ایواته واقع در فاصله 650 کیلومتری توکیو که به طور کامل توسط سونامی منهدم شده است اقدام به توزیع غذای گرم در میان 500 تن از آسیب دیدگان کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت اعزامی همچنین ضمن ملاقات با شهردار شهر مذکور، مراتب همدردی مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران را به مردم شهر یامادا ابراز داشتند.

متن بیانیه سفارت ایران در ژاپن در خصوص حوادث ژاپن به این شرح است:

سفارت جمهوری اسلامی ایران از جانب دولت و ملت ایران بار دیگر مراتب تاسف عمیق خود را نسبت به بروز حادثه زلزله و سونامی توهوکو در 11 مارس 2011 در مناطق شمالی ژاپن ابراز داشته و همدردی خود را با آسیب دیدگان این حادثه اعلام می دارد.

جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهای زلزله خیز بوده و تا به حال زمین لرزه های متعددی در ایران روی داده است. با این حال ما همواره از حمایت و کمک ملت و دولت ژاپن برخوردار بوده ایم و ملت ایران هرگز کمک های ارزشمند ژاپن را در جریان زلزله بم که تقریباً تلفاتی به اندازه تلفات زلزله و سونامی اخیر در توهوکو بر جای گذاشت را فراموش نخواهد کرد.

پس از بروز حادثه اخیر، جمهوری اسلامی ایران از جمله اولین کشورهایی بود که پیشنهاد ارائه کمک های امدادی را ارائه کرد. جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بلافاصله پس از وقوع این حادثه، آمادگی خود را برای ارسال لوازم بهداشتی، دارویی و مواد غذایی از طریق کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت صلیب سرخ ژاپن اعلام نمود.

در همین راستا، کمک های انساندوستانه ایران در سه مرحله از طریق جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

شایان ذکر است از زمان ارائه درخواست از سوی دولت ژاپن و علیرغم بعد مسافت، اقلام درخواستی از سوی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ظرف کمتر از سه روز به ژاپن ارسال شد.

در تاریخ پنجم فروردین ماه 1390 با هماهنگی وزارت خارجه ژاپن، یک تیم امدادی در معیت جناب آقای دکتر سیدعباس عراقچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران، کمک های انساندوستانه را به مقامات شهر سندای تحویل نمودند و پس از آن سفیر و تیم امدادی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از شهر شیچی گاماها که بیشترین آسیب را در اثر سونامی متحمل شده، بازدید کردند و ضمن دیدار از محل استقرار آوارگان زلزله و سونامی در شهر ناتوری و ابراز همدردی در خصوص این حادثه، برخی از اقلام امدادی را در میان آسیب دیدگان توزیع نمودند.

مرحله بعدی ارسال کمک امدادی روز گذشته و با حضور همسر سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو صورت گرفت که در آن خانم بهاره عبدالهیان (عراقچی) به همراه شماری از دیپلمات های خانم سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو اقدام به توزیع غذای گرم در میان بیش از 500 تن از آسیب دیدگان مستقر در یکی از مراکز اسکان در شهر یامادا نمودند.

شهر یامادا در استان ایواته و در فاصله تقریبی 650 کیلومتری توکیو قرار دارد. در این سفر، هیئت اعزامی با شهردار یامادا نیز دیدار و مراتب تاسف و همدردی خود را در ارتباط با این حادثه ابراز داشتند.

همچنین شایان ذکر است که سفارت جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد تا در حمایت از قربانیان حوادث زلزله و سونامی اخیر در کشور ژاپن، در تاریخ سوم خرداد ماه 1390 بازارچه خیریه ای را هم زمان با برگزاری مراسم بزرگداشت روز زن در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران برپا کرده و عواید آن را برای حمایت از قربانیان این حوادث اهداء نماید.

سفارت جمهوری اسلامی ایران همچنان با مقامات دولت ژاپن در ارتباط خواهد بود تا در صورت نیاز و براساس درخواست، کمک های موردنیاز را ارائه نماید.

ما در این دوران دشوار، همراهی خود را با مردم شریف ژاپن اعلام می کنیم و دعای خیر ما متوجه مردم این کشور به ویژه آنان که عزیزان خود را از دست داده اند و همچنین آسیب دیدگان این حوادث خواهد بود.

اطمینان داریم که ملت قوی و سخت کوش ژاپن بار دیگر همچون ققنوس از خاکستر خود سر بلند خواهند کرد و کشور خود را بار دیگر بهتر از گذشته خواهند ساخت.

بی شک روابط دوستانه میان دو کشور ایران و ژاپن در هر شرایطی ادامه خواهد داشت.

از خداوند متعال مسئلت می نماییم که قربانیان حوادث زلزله و سونامی توهوکو را قرین رحمت خود ساخته و به خانواده های داغدار صبر عنایت فرماید.

کد خبر 1294585

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha