۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۵:۲۵

با برپایی مراسمی در قم/

یاد و خاطره کربلایی کاظم ساروقی گرامی داشته شد

قم - خبرگزاری مهر: مراسم بزرگداشت حافظ معجزه گونه قرآن کریم کربلایی کاظم کریمی ساروقی شامگاه چهارشنبه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم در این مراسم که با حضور جمع زیادی از قرآن دوستان و زایران حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد فرزند آن مرحوم در سخنانی به تشریح ویژگیهای شخصیتی او پرداخت و گفت: کربلایی کاظم ساروقی در سال 1300 قمری در روستای ساروق اراک به دنیاآمد و از کودکی علاقه وافری به آموختن قرآن کریم داشت اما چون خانواده فقیری داشت هرگز نتوانست به مدرسه برود و باسواد شود.

اهمیت فوق العاده کربلایی به روزی حلال

اسماعیل کریمی ساروقی ابرازداشت: او در دوره جوانی و با آشنایی بیشتر با مسایل شرعی مانند زکات و خمس و ... به اهمیت کسب رزق و روزی حلال پی برد و به امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.

وی افزود: به علت اهمیت زیاد او به روزی حلال، نگاه کردن به نامحرم و رعایت احکام شرعی خداوند در سن 27 سالگی و درجوانی مورد عنایت خدا قرار گرفت و در حالی که از مزرعه به سمت منزل می رفت به وسیله دو تن از اولیاء الهی همه قرآن کریم بر قلب او نازل شد.

تایید کربلایی از سوی مراجع تقلید

کریمی ساروقی خاطرنشان کرد|: بعد از این واقعه عجیب مراجع تقلید زمان چون آیت الله بروجردی، مرعشی نجفی، میلانی، سیدصدرالدین صدر و ...از وی امتحان و آزمایش به عمل آوردند و بر صحت حفظ او تاکید کردند.

وی اضافه کرد: شهید نواب صفوی او را به سایر کشورهای اسلامی برد تا این واقعه عجیب را به مسلمان بلاد دیگر نیز معرفی کند.

اسماعیل کریمی اظهارداشت: انعکاس این واقعه در آن زمان به اندازه ای شگفت انگیز بود که علمای شیعه و سنت امتحانات دشواری از کربلایی به عمل آوردند که از همه آنها با موفقیت خارج شد.

کربلایی کاظم؛ سند حقانیت قرآن

همچنین حجت الاسلام ناصر رفیعی در این مراسم در سخنانی با اشاهر به ماجرای حفظ قرآن آن مرحوم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمودند که من نه براساس شنیده ها بلکه خودم ایشان را از نزدیک امتحان کردم و به صحت حفظ او پی بردم.

وی ادامه داد: کربلایی کاظم به واسطه خلوص نیتی که داشت خداوند او را مورد عنایت خود قرار داد.

رفیعی تاکیدکرد: کربلایی کاظم سند حقانیت قرآن، سند عدم تحریف آن است.

کد خبر 1309891

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha