۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۶:۲۲

رفیعی:

کربلایی کاظم سند عدم تحریف قرآن است

کربلایی کاظم سند عدم تحریف قرآن است

قم - خبرگزاری مهر: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: کربلایی کاظم سند عدم تحریف قرآن و سند اثبات کننده جمع آوری قرآن به دست پیامبر(ص) است.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، حجت الاسلام ناصر رفیعی شامگاه چهارشنبه در جمع زائران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) با اشاره به حافظ قرآن شدن کربلایی کاظم افزود: مقام معظم رهبری می فرماید من از خود ایشان معجزه حفظ قرآن را دیدم، ایشان سوادی نداشت اما چون نیتش صادق بود به این مقام رسید و قرآن را تشخیص می داد ایشان حجتی بر تحریف نشدن قرآن بود.

رفیعی تاکیدکرد: کربلایی کاظم سند عدم تحریف قرآن و سند جمع آوری قرآن به دست پیامبر(ص) است.

وی در ادامه به تفسیر آیه 60 سوره مبارکه یاسین پرداخت و اظهار داشت: براساس این آیه ما دو نوع دشمن بیرونی و دشمن درونی داریم که غضب و شهوت و حرص و ... دشمن درونی و شیطان و منافق و ... دشمن بیرونی هستند.

اگر کسی دشمن را نشناسد ایمانش ناقص است

وی با تأکید بر لزوم دشمن شناسی گفت: اگر کسی دشمن را نشناسد ایمانش ناقص است اول باید طاغوت و خدا را بشناسیم تا بتوانیم تمسک به عروة الوثقی داشته باشیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه افزود: دشمن را باید بشناسیم تا به عنوان دوست نگیریم در روایت است که دشمن را کوچک نگیرید هرچند ضعیف باشد.

رفیعی با تاکید بر اهمیت دشمن شناسی گفت: انسان آگاه علاوه بر خداشناسی باید دشمن شناس هم باشد.

شیطان دشمن آشکار انسان است

وی با اشاره به دشمنان آشکار انسان افزود: شیطان دشمن آشکار انسان است زیرا براساس قرآن خودش با صراحت گفته است که من دشمن شما هستم؛ شیطان در روز قیامت سخنرانی می کند و می گوید مرا ملامت نکنید زیرا خودتان با اراده دست به گناه زده اید.

رفیعی با اشاره به راه های مهار نفوذ شیطان ادامه داد: امام صادق(ع)فرمود اگر کسی چند ویژگی داشته باشد شیطان حریف او نمی شود اول اینکه انسان نیت صادق داشته باشد و توکل بر خدا و انگیزه الهی داشته باشد.

صبر؛ راه مهار شیطان

وی ادامه داد: ویژگی دوم این است که فقط خدا را در عالم موثر بداند و بر او توکل کند، سوم اینکه در مصیبت جزع و فزع نکند و صبور باشد.

رفیعی با اشاره به دیگر ویژگیها تصریح داشت: کسی که برای مردم بپسندد آنچه را که برای خود می پسندد و ویژگی دیگر این است که فرد به تقدیر الهی راضی باشد و شکوه نکند و منکر قضا و قدر نشود.

کد خبر 1309942

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha