۳ تیر ۱۳۹۰، ۱۸:۰۹

بضاعت فرهنگی نیشابور در حد یک کشور است

بضاعت فرهنگی نیشابور در حد یک کشور است

نیشابور - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان رضوی گفت: نیشابور به‌ لحاظ موقعیت اقتصادی، صنعتی،‌ کشاورزی و منابع انسانی ظرفیتی بیشتر از یک استان دارد و بضاعت فرهنگی این شهرستان نیز در حد یک کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود صلاحی صبح جمعه در مراسم افتتاحیه پنج پروژه خدماتی، عمرانی و فرهنگی شهرداری این شهر که با اعتبار 50 میلیارد ریال به بهره برداری رسید،‌ افزود: جلوه‌های متعددی از چهر‌ه‌های فرهنگی این شهرستان در ادبیات ایران اسلامی دیده می شود که باعث غنای فرهنگ کشورمان شده است.

وی با تأکید بر این تاریخ تمدن‌ساز، تأکید کرد: باید هویت خود را به جهانیان معرفی کنیم.
 
وی با تصریح بر اینکه سنگ فیروزه به‌عنوان نماد نیشابور در جایگاه اصلی خود نیست‌، اظهار داشت: باید ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی این سنگ زینتی بهتر معرفی شود تا بتوان آن را به بهترین وجه صادر و درآمدزایی کرد.
 
استاندار خراسان رضوی با تأکید بر ایجاد رشته دانشگاهی در خصوص فیروزه‌تراشی، فیروزه شناسی و بازاریابی آن‌، یادآور شد: در سفر به کشورهای همسایه به منظور ایجاد مودت بین کشورها به آنها فیروزه هدیه می‌دهیم که البته آنها نیز آن را بهترین هدیه می‌پندارند.
 
صلاحی اضافه کرد: فیروزه می‌تواند عامل رشد اقتصادی برای شهرستان نیشابور و شهرستان جدیدالتأسیس فیروزه باشد.
گفتنی است، صلاحی در ابتدای ورود به نیشابور به گلزار شهدای گمنام این شهر شتافت و به سرافرازان گمنام وطن اسلامی ادای احترام کرد.
 
وی به همراه مسئولان از بخش‌های مختلف بوستان در حال احداث جنب گلزار شهدای گمنام بازدید به عمل آورد و رهنمودهای لازم در پیشبرد ساخت این بوستان شهری را که در حاشیه بزرگراه تهران - مشهد قرار دارد، ارائه کرد.
کد خبر 1342960

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha