۱۱ تیر ۱۳۹۰، ۱۱:۵۹

احمدی قمی خبر داد:

اجرای طرح جامع سفینه النجاه در بین الحرمین توسط مهندسن ایرانی

اجرای طرح جامع سفینه النجاه در بین الحرمین توسط مهندسن ایرانی

قم - خبرگزاری مهر: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قم از اجرای طرح جامع سفینه النجاه در حدفاصل بین حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) توسط مهندسان ایرانی خبر داد.

حجت الاسلام حسین احمدی قمی، در گفتگو با خبرنگارمهر، با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های عمرانی انجام شده در عتبات عالیات، با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات کشور در مناقصه بین المللی طرح جامع بین الحرمین بیشترین امتیاز را از آن خود کرد افزود: طرح سفینه النجاه که از سوی مهندسان ایرانی ارائه شد، به تایید داوران بین اللملی رسید که طی آن حد فاصل حرم امام حسین‌(ع) و حضرت ابوالفضل‌(ع) بنایی در دو طبقه با حفظ وضعیت فعلی حرم‌ها احداث خواهد شد که در حال حاضر عملیات مقدماتی و خاک برداری آن آغاز شده است.

ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی در کربلا

احمدی از تأسیس بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی امام حسین‌(ع) در کربلا خبر داد و گفت: این بیمارستان که متعلق به حرم امام حسین‌(ع) است، هم اکنون در مرحله تجهیز و نازک کاری است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم به برخی دیگر از فعالیت‌های انجام شده این ستاد در کربلا اشاره کرد و افزود: برای اولین بار سازه پیچ و مهره‌ای به وسعت چهارده هزار و ۵۰۰ متر مربع در کربلا احداث شد که در روند اجرای این سازه تنها هفت ماه زمان برای عملیات خارج کردن آب‌های سطحی از زیر بنای آن زمان صرف شده است. 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قم افزود: توسعه حرم امام علی (ع) در نجف اشرف و خریداری ۱۶ هتل در این شهر در مدت چهار ماه و با مبلغی بالغ بر ۱۵۰ هزار دلار از جمله فعالیت‌های انجام شده توسط این ستاد بود که در مقایسه با دیگر شرکت‌های خارجی در زمان و با هزینه بسیار کم انجام شد.

بهره برداری از حسینیه حیدریه در نجف

حجت الاسلام احمدی گفت: افتتاح حسینیه حیدریه در سه طبقه با وسعت ۱۲۰۰ متر مربع با استفاده از متخصصان قمی از دیگر اقدامات این ستاد است.

وی بیان کرد: سنگ کاری تمامی نوار‌ها و کتیبه بالای  حرم امام حسین(ع)، رونمایی از دو درب نقره و چهار درب طلا، تعویض دو درب رواق العلما، نصب کتیبه‌ای در کنار قتلگاه امام حسین(ع) همراه با طلا و نقره و مینا کاری از اقدامات اخیر ستاد عتبات در حرم امام حسین(ع) است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم به کارهای انجام شده در کاظمین نیز اشاره کرد و اظهار داشت: گنبد امام موسی بن جعفر(ع) و امام جواد(ع) مقاوم سازی و ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر نیز کف حرمین سنگ فرش و ۶۴ رواق نیز مورد تعمیر قرار گرفت.

وی در تشریح شکل گیری ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان کرد: ستاد بازسازی عتبات در سال ۸۲ با عنایت رهبر معظم انقلاب راه اندازی و دفا‌تر آن به مرور در سراسر کشور فعال شد و در استان قم نیز از سال ۸۳ فعالیت خود را آغاز و در حال حاضر این ستاد دارای کمیته امور شهرستان‌ها برای شهرهای پنج گانه استان قم است.

اجرای ۱۲۸ پروژه عمرانی در عراق از سوی ستاد بازسازی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم تعداد پروژه‌های اجرایی این ستاد در طول ۷ سال فعالیت را ۱۲۸ پروژه برشمرد و گفت: با وجود مشکلات فراوان و نا‌امنی‌ها در عراق، اجرای این تعداد پروژه عمرانی کار بسیار بزرگی بود.

حجت الاسلام احمدی به اعزام نیروی کار ماهر از استان قم به عتبات عالیات اشاره کرد و اظهار داشت: تا کنون ۱۴۰ نفر از نیروی کار ماهر در زمینه‌های سنگ بری، کاشی کاری، سفید کاری، تعمیر ماشین آلات بزرگ به عتبات عالیات اعزام شده اند که در شهر‌های مختلف عراق مشغول فعالیت هستند.

وی همچنین عنوان داشت: به منظور سهولت در گفتگو و مشاوره بین مهندسان ایرانی و عراقی و همچنین کشور‌های دیگر کتاب فرهنگ سه زبانه اصطلاحات تخصصی مهندسی و ساخت و ساز در سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تهیه و تدوین شده است تا انتقال مفاهیم از زبان فارسی به زبان عربی آسان‌تر صورت گیرد.
کد خبر 1348939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha