۴ شهریور ۱۳۹۰، ۱۶:۴۸

در دانشگاه تاماسات ؛

کنفرانس روز جهانی قدس در تایلند برگزار شد

کنفرانس روز جهانی قدس در تایلند برگزار شد

کوالالامپور – دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا: در آستانه فرارسیدن روز جهانی قدس و به منظور اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین کنفرانسی تحت عنوان "فلسطین، مردم بدون سرزمین" برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این کنفرانس با مشارکت دانشگاه "چولالونگ کورن" و انجمن اسلامی دانشگاه "تاماسات" در محل دانشگاه تاماسات تایلند برگزار و با حضور چشمگیر و گسترده دانشجویان تایلندی روبرو شد.

در این مراسم سه تن از اساتید دانشگاه های "ولالونگ کورن"، "تاماسات" و "سیلپاکورن" در سخنانی با تشریح تاریخچه تشکیل دولت صهیونیستی در سرزمین مقدس فلسطین و جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، به موضوع قیام های اخیر مردمی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا اشاره کردند.

سخنرانان تأکید کردند شکل گیری و قدرت جنبش هایی نظیر حماس در فلسطین و حزب الله در لبنان و نیز قیام های اخیر در کشورهای منطقه حاکی از تغییر موازنه قوا به نفع جریانات اسلامی و مردم فلسطین است که منجر به افزایش قدرت مسلمانان در مقابل صهیونیست ها می گردد.

سپس جلسه به صورت پرسش و پاسخ ادامه یافت و تعدادی از دانشجویان سؤالات خود را در خصوص موضوع فلسطین مطرح کرده که پاسخ های لازم از سوی اساتید ارائه شد.

در پایان برنامه فیلمی در خصوص مظلومیت مردم فلسطین، وضعیت نابسامان آوارگان فلسطینی و نیز جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع فلسطین و به ویژه کودکان فلسطینی و حمله این رژیم به کاروان حامل کمک های انساندوستانه به مردم غزه به نمایش گذاشته شد که با استقبال پرشور دانشجویان مواجه شد.

کد خبر 1392280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha