۹ مهر ۱۳۹۰، ۱۱:۴۲

مجموعه داستان «کابل جای آدم نیست» منتشر شد

مجموعه داستان «کابل جای آدم نیست» منتشر شد

مجموعه داستانی تازه از علی موسوی نویسنده افغان شامل تعدادی از داستان‌های برگزیده او در جشنواره‌های ادبی ایران با عنوان «کابل جای آدم نیست» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، «علی موسوی» نویسنده افغان، مجموعه داستان جدید خود را شامل داستان‌هایی که برخی از آنها پیش از این در جشنواره‌های ادبی ایران حائز رتبه برتر شده بودند با عنوان «کابل جای آدم نیست» در افغانستان منتشر کرد.

داستان‌های این مجموعه همگی در گونه اجتماعی نوشته شده و برخی از داستان‌های قدیمی موسوی و نیز تعدادی از داستان‌های جدید وی را در برمی‌گیرد.

چهار عنوان از داستان‌های موسوی در این کتاب پیش از این در ایران و خارج از ایران حائز رتبه‌هایی در جوایز ادبی شده است که از میان آنها می‌توان به داستان «آشیانه‌ای برای دو پرنده» برنده‌ جایزه‌ نخست مسابقه داستان‌نویسی روز جهانی صلح در سال ۱۳۸۷، داستان «شب اول قبر» برنده‌ جایزه‌ نخست اولین دوره‌ جایزه ادبی «مهرگان»، داستان «رنگ‌های بی‌صدای» برنده‌ جایزه‌ دوم پنجمین دوره جشنواره‌ ادبی قند پارسی از سوی خانه‌ ادبیات افغانستان در زمستان ۱۳۸۸‌ و داستان «مادکه لال» برنده‌ جایزه‌ دوم، سومین دوره‌ مسابقه‌ «مهرگان» اشاره کرد.

این کتاب از سوی انتشارت تاک در کابل که از سوی جمعی از نویسندگان افغان تاسیس شده، منتشر شده است.

علی موسوی متولد 1364 خورشیدی در بلخ، از نویسنده‌های نسل نو افغانستان است که در دو سه سال اخیر دوبار برنده جایزه ادبی خانه‌ داستان بلخ در افغانستان شده است. او سردبیر ماهنامه‌ ادبی «الف تا یا»، عضو انجمن قلم افغانستان و عضو خانه‌ داستان بلخ نیز هست.

کد خبر 1420978

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha