۲۶ مهر ۱۳۹۰، ۱۷:۱۱

بدری خبر داد:

اردبیل و "تیساواش واری" خواهر خوانده شدند/ فرهنگ سازی مهمترین نیاز شهری

اردبیل و "تیساواش واری" خواهر خوانده شدند/ فرهنگ سازی مهمترین نیاز شهری

اردبیل - خبرگزاری مهر: شهردار اردبیل از خواهرخواندگی اردبیل با شهر 30 هزار نفری تیساواش واری کشور مجارستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای شهر اردبیل با اشاره به نتایج سفر خود به کشور مجارستان اظهار داشت: در این سفر یک هفته ای که با موافقت اعضای شورای شهر انجام شد، شهر اردبیل به منظور تبادلات همکاری فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با شهر تیساواش واری مجارستان خواهر خوانده شدند.

وی با بیان اینکه دو شهر اردبیل و تیساواش واری از نظر تعداد جمعیت قابل مقایسه نبوده اما در تفکرات سیاسی نزدیک به هم هستند، اضافه کرد: در این شهر به دلیل فعالیت حزب تازه تاسیس "یوبیک" با تفکرات ضدآمریکایی و ضد اسرائیلی تشابهات زیادی به کشور ایران و شهر اردبیل دارد.
 
شهردار اردبیل با اشاره به سفر هیئت به شهر بوداپست پایتخت مجارستان در این سفر افزود: ذز این سفر تلاش کردیم ضمن دیدار با مقامات شهری و بویژه شهرداری این شهر از تجربیات آنها در زیبا سازی و محیط شهری استفاده کنیم.
 
وی با بیان اینکه در شهر بوداپست مسیرهای منتهی به آثار تاریخی و باستانی را به پیاده رو تبدیل کرده و اجازه عبور و مرور به هیچ خودرویی داده نمی شود، گفت: با حرکت و مشارکت عمومی می توان چنین طرحهایی را در شهر تاریخی اردبیل پیاده کرد.
 
بدری با اشاره به تصویب "خط آسمان ثابت" در بوداپست ابراز داشت: در شهر بوداپست که 22 منطقه شهرداری وجود دارد با تمرکز زدایی در خدمت رسانی و با حرکات سیستماتیک ارتفاع ثابت چهار طبقه ای برای ساختمانها تعریف کرده اند.
 
وی با اشاره به عدم وجود سد معبر در این شهر تصریح کرد: در گفتگو با شهردار بوداپست علت عدم وجود سد معبر را جویا شدیم که این مسئول فرهنگ سازی و جریمه های سنگین را از دلایل این کار بر شمرد.
 
سفر به مجارستان هزینه ای برای شهرداری نداشت
 
شهردار اردبیل با انتقاد از فقر نگاه سیستماتیک در اردبیل اظهار داشت:  در طرحهای اردبیل با عدم نگاه سیستماتیک و سطحی نگری مواجه هستیم اما باید با تلاش زیاد نگاه سیستماتیک را حاکم کرد و مدت زمان این طرحها نباید مهم تلقی شود.
 
وی با بیان اینکه درآمد گردشگری شهرهای اروپایی بیشتر از درآمد مالیاتی است، اضافه کرد: برای افزایش گردشگری در اردبیل باید از شهرهایی مثل پاریس و بوداپست تبادلات اطلاعاتی انجام داد.
 
بدری با اشاره به اینکه سفر به کشور مجارستان و فرانسه هیچ هزینه ای نداشت، تشریح کرد: از نظر هزینه سفر مهمان اتاق بازرگانی بوده و شهرداری بابت این سفر هیچ هزینه ای متقبل نشد و حتی حق ماموریت هم از این سفر دریافت نکردیم.
 
برنامه سال 91 عملیاتی خواهد بود
 
شهرداری اردبیل از ارایه برنامه عملیاتی برای سال 91 خبر داد و افزود: شهرداری از نظر کمیت با پروژه های زیاد و از اعتبار با کمبود بودجه مواجه می شود اما در برنامه ریزی سال آتی با توجه به بودجه موجود انجام می شود.
 
وی با اشاره به بدهی 670 میلیارد ریالی سازمانها و ارگانهای مختلف به شهرداری اظهار داشت: با انتظار وصول 70 درصد این بدهی و بر اساس این بودجه برای سال آتی برنامه ریزی خواهیم کرد.
 
شهرداری فضای سبز را به حد استاندارد برساند
 
رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به کمبود سطح فضای سبز اردبیل،  از شهردار این شهر خواست در برنامه های سال آتی افزایش فضای سبز به حد استاندارد را لحاظ کند.
 
حجت الاسلام محمدرضا سرداری اظهار داشت: کمبود سرانه فضای سبز یکی از نگرانیهای مردم بوده، بنابراین از شهردار درخواست داریم که در برنا مه های سال آتی خود توجه ویژه ای به افزایش سرانه فضای سبز داشته و با گوشزد به سازمان فضای سبز برای جبران این عقب ماندگی و رسیدن به حد استاندارد تلاش کند.
 
وی با بیان اینکه تا رسیدن به سرانه "هر فرد یک درخت" باید تلاش و برنامه ریزی کرد، افزود: شهرداری باید در امر درختکاری، گلکاری و نهالکاری سرعت و کثرت بالایی داشته و سازمانهای متبوع خود را برای رفع این نقیصه مامور کند.
 
رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به فعالیتهای شهرداری در راستای آسفالت خیابانها یادآور شد: ساکنان محلات و کوچه هایی که به دلایلی حفاری یا محلات حاشیه ای شهر که تا به حال آسفالت نشده اند نگران هستند بنابراین از شهرداری انتظار فعالیت با قوت و اقتدار برای رفع نگرانی مردم تا فصل سرما را داریم. 
کد خبر 1436991

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha