۳ آذر ۱۳۹۰، ۱۲:۰۶

گزارش هفتگی/

هفته تقلای غرب برای فشار به ایران/ 4جلسه کاری مجلس برای استفساریه

هفته تقلای غرب برای فشار به ایران/ 4جلسه کاری مجلس برای استفساریه

قعطنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران، تحریم بانک مرکزی ایران توسط دولت انگلستان و تصویب قعطنامه ضدایرانی با تلاش آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل و تصویب قعطنامه ضد ایرانی در کمیته حقوق بشر سازمان ملل این هفته را به هفته تلاش غرب برای اعمال فشار های بین المللی علیه ایران تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرتهای غربی در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین پایتخت اتریش موافقت خود را با مفاد قطعنامه ضد ایرانی که در آن فعالیتهای هسته ای ایران مورد انتقاد قرار گرفته است، اعلام کردند.

اما به دلیل مخالفت چین و روسیه با اعمال تحریمهای بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران، هرگونه تصمیم گیری در این باره به بهار آتی (مارس آینده) موکول شد.

در این قطعنامه از ایران خواسته شده تا موافقت خود را با ازسرگیری مذاکرات هسته ای بدون هیچ پیش شرطی اعلام کند.

ناکامی آمانو وآمریکا دربرابر ایران/ برنامه خود رابا قدرت ادامه می‌دهیم

 علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی که بلافاصله پس از نشست شورای حکام در یک کنفرانس مطبوعاتی صحبت می کرد، گفت:  گزارش آژانس و مدیر کل آن علیه برنامه هسته ای ایران سیاسی و غیر قانونی است و قطعنامه آژانس در این باره تاثیری در عزم جمهوری اسلامی برای پیگری حقوق مشروع ملت ایران نخواهد داشت.

وی که پس از تصویب قطعنامه ای در شورای حکام علیه ایران صحبت می کرد، افزود: آمریکا در همکاری نزدیک با آقای آمانو  تمام تلاش خود را را برای تصویب قطعنامه ای محکم علیه ایران انجام داد، اما بسیاری از کشورها آن را نپذیرفتند و بنابراین آنها مجبور شدند تا قطعنامه ای ملایم را تصویب کنند.

 جنبش عدم تعهد متشکل از 120 کشور جهان پس از تصویب این قعطنامه در بیانیه ای که در محل شورای حکام آژانس بین المللی در وین منتشر شده است، با اعتراض به رویه کشورهای بزرگ علیه جمهوری اسلامی ایران در عدم به رسمیت شناختن حقوق طبیعی این کشور، از برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد. 

اولتیماتوم رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی به هیئت رئیسه مجلس

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعلل یک ماهه هیئت رئیسه مجلس در قرائت گزارش عملکرد دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها گفت: در صورتی که قرائت این گزارش در دستور کار صحن علنی مجلس قرار نگیرد شخصا این گزارش را اطلاع رسانی خواهم کرد.
 
 کاردار بحرین در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد

در پی اظهارات غیرواقع برخی مقامات بحرینی در خصوص کشف یک گروه به اصطلاح تروریستی مرتبط با کشورمان و انتشار اخبار کذبی در همین رابطه در مطبوعات بحرین، کاردار این کشور به وزارت امور خارجه احضار شد.

 مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار، ضمن رد هر گونه ارتباط گروه مذکور با کشورمان، مراتب اعتراض شدید و ناخرسندی مقامات جمهوری اسلامی ایران از تکرار اینگونه ادعاهای واهی و بی اساس را به وی ابلاغ کرد.
 
مجلس 64 شرکت مرتبط با گروه آریا را شناسایی کرد

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های شناسایی شده مرتبط با گروه آریا به 64 شرکت افزایش یافته است، گفت: کمیسیون اصل 90 در حال بررسی مدارک همکاری وزارتخانه های مختلف در ‌اختصاص امکانات و حمایت‌های دولتی از شرکت‌های گروه آریا است.
 
وکلای ملت 4 جلسه کاری خود را به ایجاد و حل مناقشات بر سر حقوق مادام العمر مدیران سیاسی اختصاص دادند

 تصویب استفساریه تبصره 3 ماده 71 و 117 قنون خدمات کشوری در صحن علنی مجلس و حواشی آن  یک هفته تمام وقت خانه ملت را گرفت.
 
مجلس دوشنبه 23 آبان این استفساریه تبعیض آمیز را برای اختصاص حقوق مادام العمر به مدیران سیاسی به تصویب رساندو دایره شمول مدیران سیاسی که حقوق مادام العمر دریافت می کردند افزایش داد.
 
یکشنبه هفته جاری در اولین جلسه کاری مجلس اعتراضات به این استفساریه در قالب تذکرات نمایندگان شکل گرفت.
 
در دومین روز کاری مجلس مباحث داغی برای بررسی دو طرح حذف که یکی مربوط به حذف این استفساریه می شد که از طرف یاران احمد توکلی رئیس مرکزپژوهش ها در مجلس شورای اسلامی ارائه شده بود و دومی طرح حذف تبصره 3 ماده 71 قانون خدمات کشوری که از طرف حمید رسایی و سایر اعضای فراکسیون انقلاب ارائه شده بود شکل گرفت در پایان نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دو فوریت طرح احمد توکلی رای دادند و با دو فوریت طرح حذف تبصره 3 قانون خدمات کشوری مخالفت کردند.
 
در سومین روز کاری مجلس شورای اسلامی وکلای ملت با بحث های طولانی کلیات طرح حذف استفساریه تبصره 3 ماده 71 قانون اساسی را به تصویب رساندند نکته جالب این جلسه پیشنهاد حسن کامران نماینده اصفهان مبنی بر حذف تبصره 3 ماده 71 قانون خدمات کشوری بود که دیروز نمایندگان با دو فوریت آن که توسط فراکسیون انقلاب ارائه شده بود مخالفت کرده بودند اما این بار دفاع علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از این طرح موجب شد نمایندگان با حذف تبصره 3 ماده 71 قانون خدمات کشوری موافقت کنند تا هیچ یک از مدیران سیاسی حقوق مادام العمر دریافت نکنند.
 
مصوبه حقوق مدیران سیاسی تبعیض آمیز است/ از ابتدا مخالف بودیم

درپی اعلام مخالفت ها در جامعه با مصوبه ای در مجلس که نتیجه آن تفسیر بندی از قانون مدیریت خدمات کشوری بود، احمد توکلی، علیرضا زاکانی، پرویز سروری، حسین فدایی، الیاس نادران، حسین نجابت نمایندگان تهران و محمد دهقان نماینده چناران در نامه‌ای به همکاران خود نسبت به مصوبه مجلس انتقاد کردند. 

این 7 نماینده در نامه‌ای با عنوان "چرا مصوبه مجلس درباره حقوق مقامات سیاسی غیرقابل قبول است؟" به همکاران خود نوشته اند: چون هنوز مصوبه نهایی نشده است ساده‌ترین راه این است که پس از ایراد شورای نگهبان اصلاحات اعمال شود.

البته در این صورت مصوبه همه خاصیت‌هایی را که از آن توقع بود از دست می‌دهد و اساساً عبث می‌شود. بالاخره اگر این هم نشد و مصوبه به قانون تبدیل شد، ما جمعی از نمایندگان طرح لغو آن را تقدیم مجلس خواهیم کرد.

در ادامه این نامه آمده است: مثلاً اگر نماینده‌ای پس از اتمام دوره‌اش به مدیریت دبیرستانی که پیشتر در آن خدمت می کرد، گمارده شود تا آخر عمر "همواره" دریافتی‌اش از 80 درصد نمایندگان بعدی پایین‌تر نخواهد آمد! هر سه این ویژگی‌های منعکس شده در مصوبه مجلس، اولاً به روشنی درصدد تامین منافع مقامات پیشین و فعلی و آینده است. ثانیاً به روشنی مصداق تغییر قانون است نه تفسیر آن؛ چرا که شمول و کیفیت حکم را تغییر می‌دهد به همین دلیل برخلاف اصل 65 قانون اساسی است. علاوه بر این برای دولت و همچنین برای سازمان تامین اجتماعی که متعلق به کارگران است خرج می‌تراشد که با اصول 45 و 75 قانون اساسی تعارض دارد.
  
این 7 نماینده در پایان نامه خود ضمن ذکر راه حل نسبت به این موضوع که همان ارایه طرح لغو مصوبه است، یادآور شده‌اند: ما نباید از اعتراض مردم برنجیم بلکه باید خدا را شکر کنیم که مردمی هوشیار و ناظر بر رفتار سیاست‌مداران‌شان داریم که ما را از سقوط به جهان الهی هشدار می‌دهند خوشا به حال نظامی که مردمش این چنین بیدار و مراقب باشند.

 هشدار فدائیان اسلام به جریان انحرافی/ به کسروی هم هشدار داده بودیم

جمعیت فدائیان اسلام در بیانیه آغاز مجدد فعالیت خود در عرصه سیاسی کشور با تاکید بر مقابله با جریان انحرافی تصریح کرد: جمعیت فدائیان اسلام همانگونه که زمانی به امثال کسروی‌ها هشدار داد، به این افراد هشدار می‌دهد، فرزندان اسلام آنچنان سیلی به شما می‌زنند که تاریخ فراموش نکند و با تمام توان در جلوی این انحراف خواهند ایستاد.
 
انگلیس از توقف ارتباطات بانکی با ایران خبر داد

دولت انگلیس در همسویی با فشارهای آمریکا و با تکرار اتهامات و ادعاهای نخ نما شده، از توقف همکاری خود با بانکهای ایرانی به بهانه نگران کننده بودن برنامه هسته ای کشورمان خبر داده است.

"جرج آزبورن" وزیر دارایی انگلیس مدعی شد به دلیل وجود نگرانی از فعالیتهای هسته ای ایران، لندن ارتباط خود با بانکهای این کشور را قطع می کند.

 مجلس تجدیدنظر در روابط ایران با اروپا را بررسی می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به قطعنامه جدید اتحادیه اروپا، گفت: اتحادیه اروپا تصور نکند این اقدامش بدون پاسخ باقی خواهد ماند قطعا جمهوری اسلامی در روابطش با کشورهایی که اینگونه رفتار داشته باشند تجدید نظر می کند.
 
  لاریجانی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا غرب با تحریم بانک مرکزی به اهداف خود دست می یابد، گفت: به هر حال آنها یک گام برداشته اند و ایران هم حتما گام هایی بر خواهد داشت. این تحریم ها در مسیر تحولات هسته ای جمهوری اسلامی تاثیری نخواهد داشت و به زودی بررسی تحریم بانک مرکزی را در دستور کار مجلس قرار خواهیم داد.
 
فرمایشات اخیر رهبری به معنای تغییر استراتژی دفاعی ایران است

سردار باقری معاون اطلاعات و عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی در مقابل تهدید، تهدید می کند گفت: فرمایشات اخیر رهبری به معنای تجدید نظر در استراتژِ دفاعی ملت ایران است اگر تهدیدات ادامه یابد بر مشی ملت ایران تجدید نظر صورت خواهد گرفت.
 
 رئیس جمهور چهارشنبه در پاکدشت، پنج شنبه در اسلامشهر

 استاندار تهران گفت: ریاست جمهوری و اعضای هیئت دولت در ادامه چهارمین دور سفرهای استانی، چهارشنبه به شهرستان پاکدشت سفر خواهند کرد.
مرتضی تمدن افزود: در جریان این سفر، دکتر محمود احمدی نژاد در جمع مردم این شهرستان حضور یافته و برای شهروندان این شهرستان سخنرانی خواهد کرد.
 
  وی ادامه داد: رئیس جمهور همچنین روز پنجشنبه  به شهرستان اسلامشهر سفر کرده و در جمع مردم این شهرستان نیز سخنرانی خواهد داشت.
 
موشک‌ بالستیک و پرنده رادار گریز ایران دو پروژه مهم شهید مقدم بود

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پروژه موشک های بالستیک زمین به دریا همچنین پرنده‌های رادار گریز پیشرفته ایران را از پروژه‌های مهم شهید حسن طهرانی مقدم عنوان کرد.
 
تصویب دوفوریت طرح کاهش روابط با انگلستان در مجلس شورای اسلامی
 
20 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح دو فوریتی کاهش رابطه با دولت انگلیس را به صحن علنی مجلس تقدیم کردند که با رای قاطع نمایندگان به تصویب رسید. 

هشدار وزیر اطلاعات از اهداف مشترک گروه‌های انحرافی و فتنه در انتخابات

وزیر اطلاعات با تشریح اهداف مشترک گروه‌های انحرافی و فتنه‌گران در انتخابات آینده بر لزوم هوشیاری مردم تأکید کرد.

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی با تحلیلی از شرایط داخلی کشور و آرایش‌های متفاوت گروه‌های مختلف برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخابات امسال با انتخابات‌های 32 سال گذشته تفاوت فاحش دارد، از جمله اینکه جریان‌های غیر همسو با رهبری و گروه‌های فتنه، انحرافی و اصلاحات آمریکایی با وجود اینکه خواسته‌ها و نغمه‌های متفاوتی با هم دارند اما در یک سری مسائل با همدیگر تشابه دارند و خطی که دنبال می‌کنند خط مقابله با رهبری است.
 
تحویل انبوه سامانه های موشکی ساحل به دریا به نیروی دریایی ارتش

وزیر دفاع با اشاره به قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران آن را بالنده و پویا توصیف کرد و گفت: امروز با تحویل تعداد قابل توجهی از سامانه های موشکی ساحل به دریا به نیروی دریایی ارتش، این نیرو می تواند مأموریت پدافند ساحلی را با قدرت بالاتری انجام دهد.
 
دفاع قاطع مجلس از قوه قضائیه در برخورد با فساد اقتصادی اخیر

201 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه ای ضمن انتقاد از زد و بندهای پشت پرده و تهدیدهای مسئولان پرونده فساد اخیر حمایت خود را از قوه قضائیه برای برخورد قاطعانه با مجرمان را اعلام داشتند.
 
وزارت اقتصاد و بانک ها بیشترین تخلفات را دارند

رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه هر جا که پول است تخلف هم زیاد است، گفت: بررسی ها نشان داده که وزارت اقتصاد و بانک ها بیشترین تخلف را داشته اند.
 
 
انتقاد رحمانی فضلی از عدم ارائه گزارش مالی اجرای برنامه چهارم

رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه علیرغم الزام سازمان مدیریت برای ارزیابی برنامه چهارم هیچ دستگاهی گزارشی از اجرای این برنامه ارائه نکرده است، گفت: هیچ کدام از دستگاه ها گزارش نداده اند که منابع ارزی در طول برنامه چهارم چگونه صرف شده است. 
 
سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع امریکا به وزارت خارجه احضار شد

در اعتراض به قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کشورمان مبنی بر ایراد اتهام بی اساس در خصوص طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن که تحت عنوان" محکومیت حملات تروریستی به افراد تحت پوشش کنوانسیون 1973" به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل رسید، امروز چهارشنبه 2 آذر ماه سفیر سوئیس بعنوان حافظ منافع آمریکا در تهران به وزارت امور خارجه کشورمان فراخوانده شد.
 
راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر باحداکثر ظرفیت در دهه فجر/روس‌ها برای تاخیر تعمد ندارند

رئیس سازمان انرژی اتمی تعمد روس ها برای تاخیر در راه اندازی نیروگاه بوشهر را رد کرد و گفت: پس از حل مشکلات فنی امیدوارم نیروگاه بوشهر در دهه فجر در حداکثر ظرفیت خویش راه‌اندازی شود.
 
سپرهای موشکی منطقه قادر به مقابله با موشک‌های ما نیستند/ آغازگر جنگ را پشیمان می‌کنیم

سردار صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران از توانمندی دشمنان انقلاب اسلامی مطلعند ولی در مقابل، تاکتیک‌های ایران و مخصوصا سپاه برای دشمن ناشناخته است، گفت: سپرهای موشکی منطقه قادر به مقابله با موشکهای سپاه نیستند و تعداد موشکهای ما آنقدر زیاد است که آنها نخواهند توانست همه موشکهایمان را هدف قرار دهند.
 
مجلس نسبت به توزیع 50 درصد درآمد هدفمندی یارانه ها ابهام جدی دارد/ نمی دانیم 30 درصد تولید و صنعت چه شد!
نکونام رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی نسبت به توزیع 50 درصد درآمد حاصل از افزایش حامل های انرژی ابهام جدی دارد زیرا سقف آن مشخص نیست که بیشتر از 50 درصد توزیع شده یا کمتر.مواجه کردن سیستم نظارتی کشور با توده های مردم اثرات مخرب اجتماعی خواهد داشت ما در آنجا با سکوت می گذرانیم اما نه مجلس و نه دیوان محاسبات نمی دانند 30 درصد سهم تولید و صنعت چه شد؟ همه ابهام دارند این موارد باید به صورت جزئی بررسی شوند.
 
کد خبر 1468161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha