۱۷ آذر ۱۳۹۰، ۱۷:۰۸

به یاد امیر فروزنده/

شهید رحمان فروزنده؛ امیری دلاور و بی ادعا

شهید رحمان فروزنده؛ امیری دلاور و بی ادعا

زنجان - خبرگزاری مهر: جبهه های جنوب و غرب کشور به خوبی به یاد دارند رشادت ها و دلیریهای امیر سرافراز اسلام شهید رحمان فروزنده، امیری سرافرازی که ایثار را تفسیری جاودانه کرد و ثابت کرد که فرزندان غیور ایران اسلامی برای اقتدار ایران اسلامی همیشه آماده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز زنجانیها به خود می بالند که افتخار گره خوردن نام شهر و استانشان را با نام های بزرگ دارند نامهایی که هر چند امروز در بین آنها نیستند ولی همواره یاد و نامشان بر تارک افتخارات زنجانیها خواهد درخشید، سرداران شهید سرافراز اشتری، قامت بیات، رستمخانی و دهها نام و افتخار دیگر و شهید امیر سرتیپ جانباز دکتر رحمان فروزنده یادگاری از روزهای خون و شهادت بود که بالاخره به خیل دوستان شهید خود پیوست.

امیر فروزنده با ولایت زیست و در مسیر دفاع از آرمانها و ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با پیروی از فرامین ولایت فقیه به شهادت رسید. آرزویی که همیشه داشت.

شهید سرتیپ امیر رحمان فروزنده امیری سرافراز بود که اثرات جراحات جنگ به خوبی در وی نمایان بود و ای کاش باورمان می شد بسیاری مواقع خیلی زود دیر می شود و یادگارانی که ناگفته های بسیار دارند زود به آنچه لایق آن هستند می رسند. 

هنوز یادمان نرفته آئین گرامیداشت شهدای مسجد چهارده معصوم(ع) منطقه اسلام زنجان را که امیر فروزنده سخنران آن برنامه بود او از رشادتهای رزمندگان زنجان می گفت از شهدای غواص زنجان که برای اقتدار و حفظ تمامیت ارضی ایران چه رشادتها که نکردند. امیر فروزنده سخن می گفت و سرفه های ناشی از مجروحیت شیمیایی اجازه سخن گفتن به راحتی را به او نمی داد و بر سر هر جمله اش سرفه های سوزناک و جانکاه می کرد.

آری شهید امیر رحمان فروزنده، دلیری عزتمند و سرافراز از غیورمردان دلیر دیار آذربایجان بود. امیری سرافراز که در راه وفاداری و خدمت به وطنش جانفشانی کرد و در راه اقتدار و عزت ایران اسلامی جان خود را فدا کرد.

رحمان فروزنده در سال 1341 در شهر زنجان دیده به جهان گشود و در آغوش گرم خانواده رشد کرد. مدارج عالی تحصیلی را یکی پس از دیگری سپری کرد. 16 ساله بود که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و او نیز چون جوانان دیگر به صف یاران و عاشقان خمینی کبیر (ره) شتافت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1359 برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی به سپاه پیوست و پس از چندی در سال 1360 وارد ارتش شد و در طول 8 سال جنگ تحمیلی بارها و بارها در عملیات‌های مختلف حضور داشت. او مدت 138 ماه در جبهه‌های حق علیه باطل در عملیات‌های والفجر 8، محرم، کربلای 6، نصر 6، مرصاد و عملیات پدافندی فکه حضور داشت و بارها مجروح شد و به مقام شامخ جانبازی نایل آمد.

فروزنده، با شایستگی مراتب فرماندهی گروهان و گردان را در دوران دفاع مقدس در لشگرهای 16 زرهی قزوین و 77 پیاده خراسان، فرمانده تیپ 45 تکاور و جانشین لشگر 77 پیروز ثامن‌الائمه خراسان را طی کرد.

سال 1388 به خاطر رشادت‌ها و توفیقات متعدد و شایستگی‌های علمی و عملیاتی به فرماندهی لشگر 21 حمزه سیدالشهداء آذربایجان منصوب شد.

امیر سرتیپ جانباز دکتر رحمان فروزنده پس از حضور موفق یگان تحت امرش در رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش به همراه یکی از هم‌رزمانش سروان حسن اوردیخانی بر اثر واژگونی خودرو در منطقه جنوب کشور درحالی که 48 سال داشتند در تاریخ21 آذر ماه 1389به درجه رفیع شهادت نایل آمد و به جمع یاران شهیدش شتافت و طی تشییع باشکوهی در گلزار شهدای بالای زنجان آرام گرفت.

به همین مناسب امروز مردم زنجان و همرزمان شهید امیر سرتیپ فروزنده در مسجد محمد رسول الله (ص) شهر زنجان در  نخسیتن سالگرد شهادتش گرد هم آمدند و آئین گرامیداشت شهید فروزنده را برگزار کردند.

کد خبر 1478476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha