۲۸ آذر ۱۳۹۰، ۱۳:۲۱

هاشمی:

هنر ارتش در دفاع مقدس تربیت فرماندهان بزرگ از جوانان دانشجو بود

هنر ارتش در دفاع مقدس تربیت فرماندهان بزرگ از جوانان دانشجو بود

رئیس دفتر عمومی حفاظت اطلاعات فرماندهی معظم کل قوا گفت: هنر ارتش این بود که از جوان های دانشجو و دیپلمه های ساده ای که مستعد بودند فرماندهانی برای میادین نبرد تربیت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ سید حسام هاشمی رئیس دفتر عمومی حفاظت اطلاعات فرماندهی معظم کل قوا پیش از ظهر امروز دوشنبه در مراسم تجلیل از اساتید و پژوهشگران نمونه دانشکده فرماندهی و ستاد آجا طی سخنانی در خصوص وضعیت امنیت کردستان گفت: بحث امنیت کردستان بسیار حائز اهمیت بوده و هست.

وی با بیان اینکه ما براندازی داخلی را همواره خواهیم داشت و روش همان روش قدیمی است، گفت: ما در گذشته شاهد جنگ تحمیلی بوده ایم در حالی که از این پس جنگ منظم نخواهیم داشت و نوع دیگری از جنگ ها را در پیش رو خواهیم داشت که امروزه به آن جنگ نامتقارن و ناهمتراز می گوییم.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش به خاطره ای از دوره ای که فرماندهی قرارگاه شمالغرب کشور را در دست داشت اشاره کرد و افزود: در زمانی که من مسئولیت قرارگاه شمالغرب کشور را داشتم یک روز خدمت آقا رفتیم و ایشان یک جمله راهبردی فرمودند که همیشه آویزه گوش ما بود. ایشان گفتند فکر نکنید که می توانید بروید شش ماهه مسئله کردستان را حل کنید بلکه ممکن است این کار 20 سال طول بکشد و ایشان تاکید کردند ما می خواهیم شما قلوب مردم کردستان را تسخیر کنید و در سه سالی که من فرماندهی قرارگاه شمالغرب کشور را برعهده داشتم این جمله راهبردی حضرت آقا همواره مد نظرم بود.

 رئیس دفتر عمومی حفاظت اطلاعات فرماندهی معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خاطره ای از دیدار یکی از ارتشیان با حضرت امام (ره)گفت: یکی از ارتشیان به دلیل خلع درجه و عدم اجازه فعالیت به شهید صیاد شیرازی در ابتدای دوران دفاع مقدس به دیدار امام راحل رفت و از خدمات شایسته شهید صیاد شیرازی در ارتش صحبت کرد امام خطاب به این شخص فرمودند صبر کنید بالاخره نوبت صیاد هم می رسد اما فعلا بنی صدر فرمانده کل قواست و دستوری که صادر کرده باید اجرا شود چون اگر دستورات درست انجام نشود سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد.

وی تصریح کرد: بنابراین انضباط در ارتش باید حفظ شود و اگر دستورات درست اجرا نشود و سلسله مراتب و انضباط در ارتش حاکم نباشد به قول حضرت امام سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد.

هاشمی در ادامه در خصوص تفاوت بین حقوق و دستمزد پرسنل ارتش و سپاه گفت: تنها پرسنل ارتش دو شغله نیستند بلکه دوشغله بودن در رده های پایین سپاه هم وجود دارد.

 رئیس دفتر عمومی حفاظت اطلاعات فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه بنیانگذار ارتباط بین ارتش و سپاه بعد از شهید صیاد شیرازی من هستم، گفت: هنر ارتش این بود که از جوان های دانشجو دیپلمه های ساده که بسیار مستعد بودند فرمانده ساخت و برای جنگ آماده کرد.

وی تصریح کرد: اگر سپاه نبود کشور نبود و به نظر من اگر ارتش نبود سپاه هم نبود.

هاشمی خاطر نشان کرد:شاید به دلیل اینکه فرماندهان سپاه در ابتدا دستشان باز بود و توانستند کارهای اقتصادی انجام دهند وضعیت دستمزد آنها در دوره ای بهتر از ارتش بود اما هم اکنون همه پرسنل ارتش و سپاه در بحث حقوق و مزایا یکسان هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی همچنین در ادامه در خصوص چرایی سپردن مشاغل کلیدی به پرسنل سپاه، گفت: در رابطه با این موضوع همکاران ما در ارتش مقصر هستند چون وقتی ستاد کل تشکیل شد و از ارتش نیرو می خواست ارتش به آن نیرو نمی داد در حالیکه سپاه این کار را انجام می دهد و اگر ما در آن زمان نیروهایمان را در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح می گذاشتیم شاید هم اکنون بخشی از مشاغل کلیدی در دست ارتشیان بود اما با این حال هم اکنون امیر صالحی فرمانده کل ارتش نیرو در اختیار ستاد کل می گذارد اما دیگر دیر شده است.

هاشمی در پایان تصریح کرد: حضرت آقا واقعا از ارتش راضی هستند و یکی از امتیازات بزرگ ارتش داشتن انضباط، قانونپذیری و اطاعت از دستورات است.

کد خبر 1487640

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha