۲ دی ۱۳۹۰، ۲۰:۵۵

اخبار حوادث در 24 ساعت گذشته؛

زوج جوان بدام قاتل خاموش افتادند/ سقوط زن میانسال در چاهک آسانسور

زوج جوان بدام قاتل خاموش افتادند/ سقوط زن میانسال در چاهک آسانسور

گاز گرفتگی یک زوج جوان، سقوط زن میانسال در چاهک آسانسور،آتش گرفتن لوله بزرگ فاضلاب شهری در غرب تهران و آتش سوزی در انبار لوازم الکتریکی از مهمترین اخبار حوادث روز جمعه بود.

 به گزارش خبرنگار مهر، گاز گرفتگی وعدم رعایت اصول ایمنی باعث مرگ دردناک زن و شوهر جوانی شد.تعدادی از همسایگان یک ساختمان مسکونی که نگران حال ساکنین یکی از واحدهای مسکونی این ساختمان شده بودند بی درنگ با سامانه 125 تماس گرفته و درخواست کمک فوری کردند.

ستادفرماندهی آتش نشانی هم به محض دریافت این اطلاعات بلافاصله زنگ اعلام حادثه ایستگاه 92 را به صدا درآورده و آتش نشانان را به محل حادثه در منطقه تهرانپارس، خیابان جشنواره، خیابان درختی راهنمایی کردند.

غلامحسین عجبی افسر آماده منطقه 3 عملیات که در محل حضور داشت، در این باره گفت: با رسیدن به آدرس مورد نظر مشاهده شد که حادثه در طبقه دوم ساختمانی 4 طبقه که دارای 8 واحد مسکونی بود اتفاق افتاده بود.

وی افزود: آتش نشانان در حضور نیروی انتظامی و با استفاده از تجهیزات ویژه، اقدام به باز کردن درب منزل کردند که به محض ورود به داخل آپارتمان، با جنازه های زن و مرد جوانی روبرو شدند که در داخل اتاق خواب افتاده بودند.

عجبی علت مرگ این زوج جوان را استنشاق گاز منوکسید کربن ذکر کرد و گفت: پس از بازدید و بررسی بیشتر مشخص شد که به دلیل روشن بودن آبگرمکن و بخاری گازسوز در این واحد 44 متری و بستن تمامی منافذ و راه های ورود خروج هوای آزاد، این زن و شوهر جوان دچار گاز گرفتگی شده و و متاسفانه جان خود را از دست داده اند.

وی خاطر نشان کرد: اجساد این دونفر به عوامل انتظامی منطقه تحویل شد تا برای بررسی بیشتر علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شوند.

سقوط زن میانسال در چاهک آسانسور

زن خانه داری هنگام بازکردن درب کابین آسانسور دچار حادثه شد و به درون چاهک آسانسور سقوط کرد که آتش نشانان او را نجات دادند.

شاهدان و همسایگان با دیدن سقوط یک نفر به داخل چاهک آسانسوریک ساختمان 5 طبقه مسکونی، خبر رخداد این حادثه را به سامانه 125 اطلاع دادند که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران هم بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 80 و گروه نجات 8 را همزمان ساعت 11:11 دقیقه صبح امروز به محل حادثه در بلوار فردوس، خیابان ابراهیمی جنوبی اعزام کردند.

فریبرز کافی فرمانده همراه آتش نشانان در این باره گفت: آتش نشانان بی درنگ عملیات ایمن سازی را انجام دادند و با ورود به عمق 4 متری چاهک آسانسور موفق شدند این زن 50 ساله را با انجام کمک های اولیه و رعایت اصول ایمنی از درون چاهک بیرون آورده و نجات دهند.

وی در مورد چگونگی وقوع این حادثه اظهار داشت: این زن از طبقه منفی یک به قصد رفتن به طبقات فوقانی، وارد اتاقک آسانسور شد غافل از این که کابین آسانسور به علت نقص فنی در طبقه دوم متوقف بود.

کافی ادامه داد: اوبدون توجه به وجود اتاقک در محل خودش، به داخل فضای چاهک آسانسور وارد شد که به علت نبود اتاقک ناگهان به کف چاهک آسانسور در طبقه منفی 2 سقوط کرد.

وی گفت: این شهروند میانسال براثر این حادثه از ناحیه پا و کمربه سختی دچار آسیب دیدگی و شکستگی شد که آتش نشانان، وی را از انتهای چاهک آسانسور خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند تا سریعا به بیمارستان منتقل شود.

لوله قطور فاضلاب شهری در غرب تهران آتش گرفت

رخداد آتش سوزی و دود ناشی از سوختن یک لوله بزرگ فاضلاب شهری با تلاش آتش نشانان در ساعات اولیه بامداد امروز خاموش شد.

با اعلام رخداد این حادثه به ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 74 به همراه تانکر آبرسان 12 هزار لیتری ایستگاه 20 هم زمان ساعت 03:36دقیقه بامداد امروز به محل حادثه در زیر پل کن واقع در مسیر شرق به غرب بزرگراه همت اعزام شدند.

علی اسدی افسر آماده منطقه چهار عملیات آتش نشانی که برای هماهنگی بیشتر در محل حادثه حاضر شده بود دراین باره گفت: وقوع آتش سوزی در زیر پل کن باعث شده بود که دودوشعله ناشی از آن، دید رانندگانی را که از روی پل درحال تردد بودند را مختل کند به طوری که اغلب این خودروها از حرکت باز ایستاده بودند.

وی افزود: آتش نشانان به دلیل مسافت زیاد وصعب العبوربودن مسیر رسیدن تا محل آتش سوزی در زیر پل مجبور شدند لوله های آبرسان را به فاصله زیادی و تا محل حادثه بکشند.

وی ادامه داد: به رغم این مشکلات نیروهای آتش نشانی سرانجام توانستند در کمترین زمان ممکن، شعله های آتش را با ریختن کف مخصوص برروی لوله، مهار و کاملا خاموش کنند.

وی گفت: این لوله 50 اینچی که طول آن 50 متر واز جنس پلیمری بود برای انتقال فاضلاب شهری منطقه درحال کارگذاشتن در زمین بود که ظاهرا براثر افتادن شی مشتعل دچار آتش سوزی شده بود.

اسدی با اعلام این که خوشبختانه در جریان این حادثه به کسی آسیب نرسید، اظهار داشت: با توجه به اشتعال زا بودن این لوله، تقریبا بیش از نیمی از آن در این حادثه در آتش سوخت و خسارت زیادی به لوله وارد شد.

اتصالی برق در انبار لوازم الکتریکی آتش به پا کرد

انبار بزرگ لوام الکتریکی بر اثر اتصالی سیم برق دچار آتش سوزی شد و خسارات زیادی ببار آورد. رخداد این آتش سوزی 18:23 دقیقه روز گذشته به سامانه 125 اطلاع داده شد که ستاد فرماندهی بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 4 و 3 را به محل حادثه واقع در خیابان مصطفی خمینی، کوی غفاری اعزام کرد.

محمد یزدانی فرمانده آتش نشانان گفت: در انباری به وسعت 100 متر مربع که محل نگهداری لوازم الکتریکی و چراغ قوه بود آتش سوزی رخ داد و در حال گسترش به دیگر قسمت ها بود آتش نشانان همزمان با ایمن سازی محل با استفاده از تجهیزات خاموش کننده موفق شدند شعله ها را خاموش و از سرایت آن به اماکن مجاور جلوگیری کنند.

وی علت وقوع این آتش سوزی اتصالی برق ذکر کرد و افزود: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در بر نداشته است.

کد خبر 1491109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha