۲۳ فروردین ۱۳۹۱، ۱۳:۱۹

امیر پوردستان خبر داد؛

برگزاری بزرگترین رزمایش مشترک ارتش و سپاه/ اهداف آمریکا از سپر موشکی

برگزاری بزرگترین رزمایش مشترک ارتش و سپاه/ اهداف آمریکا از سپر موشکی

فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص رزمایش های ارتش در سال جدید گفت: 8 رزمایش بزرگ در نقاط و طیف های مختلف در سال جاری برگزار خواهد شد. همچنین بزرگترین رزمایش مشترک میان سپاه و ارتش برای اولین بار برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیراحمدرضا پوردستان فرمانده نیروی  زمینی ارتش در نشست خبری صبح امروز که در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد در تشریح علل نامگذاری روز 29 فروردین ماه به عنوان روز ارتش گفت: برای این موضوع باید حوادث دوران انقلاب را مرور کنیم.

وی افزود: عوامل موثری در پیروزی انقلاب نقش داشته که برخی از آنها تاثیرگذارتر از سایر عوامل بود. مانند حضور روحانیت در خط نهضت و در راس آن امام خمینی (ره) به عنوان اصلی ترین عامل بود.

امیر پوردستان خاطر نشان کرد: هر چه از آن مقطع فاصله می گیریم عمر ژرف نگری امام خمینی را بیشتر شاهد هستیم.

وی در بیان علت دیگر در خصوص پیروزی انقلاب گفت: حضور میلیونی مردم از دیگر عوامل تاثیرگذار بود. همچنین پیوستن بدنه ارتش به صفوف انقلابیون باعث شد تا انقلاب اسلامی زودتر شکل بگیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب ارتش به 2 بخش یکی ژنرال های خودفروخته و بخش دیگر بدنه ارتش که با مردم ارتباط خوبی داشتند تقسیم شد، گفت: شاه به علت ارتباط بدنه ارتش با مردم و انقلابیون نتوانست جلوی ارتشی ها را برای نپیوستن به صف مردم انقلابی بگیرد.

امیر پوردستان اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب استکبار فعالیت های براندازی خود را شروع کرد و در این برهه نیز ارتش سینه به سینه با مستکبران مقابله کرد به همین خاطر دشمن طرح خلع سلاح ارتش را مطرح کرد که این توطئه توسط امام خمینی خنثی شد و ایشان در روز 28 فروردین، 29 فروردین را روز ارتش نامیدند و ارتش را برای مردم تکلیف کردند.

وی خاطر نشان کرد: ارتش نیز تا به امروز پاسخ شایسته ای به امام خمینی در حفاظت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران داده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص رزمایش های نیروی زمینی ارتش در سال 91، گفت: یکی از برنامه های ایجاد رزمایش ایجاد شادابی و نشاط و حرکتی برای آماده کردن یگان ها است و ما اصرار داریم که این رزمایش ها حتما در شرایط حقیقی برگزار شود تا نیروها بوی باروت را به صورت واقعی احساس کنند.

امیر پوردستان در ادامه افزود: 8 رزمایش بزرگ در نقاط و طیف های مختلف در سال جاری برگزار خواهد شد. همچنین بزرگترین رزمایش مشترک میان سپاه و ارتش برای اولین بار در امسال برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اولین رزمایش تخصصی هوانیروز و هوابرد نیز برای اولین بار بعد از انقلاب توسط ارتش برگزار خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین در خصوص دستاوردهای جدید این نیرو، گفت: در سال تولید ملی و در لبیک به پیام مقام معظم رهبری برای اولین بار از تونل عمودی باد بهره برداری شد. این تونل در مقایسه با تونل های بادی که در کشورهای عربی وجود داشته و ساخت کشورهای غربی است ساخت داخل می باشد.

امیر پوردستان، گفت: کاربرد تونل باد برای چتربازان و کسانی که تمرین سقوط آزاد می کنند بسیار موثر و مهم است.

وی همچنین در خصوص دیگر دستاوردهای نیروی زمینی ارتش به سیستم کنترل آتش تانک ذوالفقار اشاره کرد و گفت: امروز تانک ذوالفقار در زمره بهترین و پیشرفته ترین تانک های دنیا قرار دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به ساخت انواع اخلالگرها در کلیه باندهای فرکانسی سیستم های زمینی و هوایی و دریایی اشاره کرد و گفت: از دیگر دستاوردهای نیروی زمینی اتوماسیون کردن سلاح ها یعنی کنترل از راه دور برخی سلاح ها می باشد.

پوردستان در بخش دیگری از این نشست خبری به تولید لوله جوفی، لوله ای که در دل خود تانک قرار گرفته اشاره کرد و گفت: این لوله هزینه های آموزشی ما را به شدت کاهش خواهد داد.

وی همچنین در ادامه به سلاح اخگر که برای اولین بار توسط سازمان خودکفایی تولید و در اختیار یگان ها قرار گرفته است اشاره کرد و گفت: این سلاح 6 لول بوده و 4500 گلوله در دقیقه شلیک می کند.

پوردستان همچنین اظهار داشت: قصد داریم در سال جاری نیز سلاحی 3 لول با کالیبر 50 تولید کنیم و آن را در اختیار یگان های نظامی قرار دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه آیا نیروی زمینی ارتش در مقابله با گروهک پژاک با سپاه همکاری داشته است گفت: امروز دیگر مرزهای ما حالت نظامی ندارد بلکه در حالت انتظامی قرار دارد.

وی افزود: پژاک و جندالشیطان به عنوان تهدید برای نیروی زمینی ارتش تلقی نمی شود بلکه شیطنت هایی را در مرزها انجام می دهند که پاسخ مناسب را دریافت کرده اند.

امیر پوردستان همچنین در خصوص استقلال تیپ ها از لشکرها گفت: بعد از جنگ اول ودوم خلیج فارس و جنگ افغانستان ارتش بارها این جنگ ها را رصد کرده و نقاط ضعف دشمن را شناسایی کرد و برخی اشکالات خودمان را نیز احصاء کردیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص آمایش سرزمینی نیز گفت: ما توانستیم در سال گذشته 19 تیپ را مستقل کنیم و در سال جاری نیز 12 تیپ جاری را مستقل کرده تا از چابکی و چالاکی لازم برخوردار شوند.

وی همچنین در خصوص پاکسازی مناطق آلوده به مین گفت: نیروی زمینی ارتش در حدود یک میلیون هکتار از زمین های آلوده به مین را پاکسازی کرد که در این خصوص نیز 170 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

امیر پوردستان همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه جنگ های آینده، جنگ های ایستایی بوده و در این خصوص چه تدبیری اندیشیده شده است، گفت: شاید جنگ های آینده جنگ های ایستایی و موشکی باشد اما پیروزی زمانی حاصل می شود که پای سرباز در زمین باشد به همین خاطر نیروزی زمینی ارتش همه ظرفیت های لازم را برای اینگونه تجاوزات آماده کرده و پاسخ محکمی به متجاوزان خواهد داد.

فرمانده نیروزی زمینی ارتش همچنین در خصوص سپر دفاعی موشکی اظها رداشت: این طرح آمریکایی ها برای تسلط نظامی و امنیتی بر جهان است آمریکایی ها قصد دارند تا سال 2020 این طرح خود را کامل کنند.

وی افزود: آنها این طرح را به عنوان ضربه سریع جهانی نامگذاری کرده اند و می گویند این طرح پدافندی است اما در حقیقت طرح سپر دفاع موشکی یک طرح آفندی می باشد.

پوردستان خاطر نشان کرد: آنها با این طرح می خواهند جهان را تبدیل به یک صحنه نبرد سازند تا در کمتر از 60 دقیقه هر جا را که می خواهند بزنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان با اشاره به رژه نیروهای ارتش در 29 فروردین گفت: از مردم غیور ایران دعوت می کنیم تا در مراکز مشخص شده برای بازدید از رژه فرزندان سرباز خود حضور یابند.

کد خبر 1574246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha