۲۹ فروردین ۱۳۹۱، ۲۲:۰۰

گزارش خبری/

بارش شدید باران در لرستان/ خرم آباد درگیر معضل تکراری آبگرفتگی!

بارش شدید باران در لرستان/ خرم آباد درگیر معضل تکراری آبگرفتگی!

خرم آباد - خبرگزاری مهر: بارش باران از ابتدای هفته جاری در شهرستانهای مختلف لرستان موجب خوشحالی مردم این استان شده اما یک بار دیگر ثابت کرد، ضعف زیرساختها در اغلب شهرها، آبگرفتگی معابر را به جزء جدانشدنی بارندگی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، از ابتدای هفته جاری در استان لرستان بارش باران آغاز شده که این امر خوشحالی مردم و کشاورزان لرستانی را در پی داشته است و البته در کنار این خوشحالی باید نیم نگاهی هم به معضل آبگرفتگی در شهرها و سیلاب در برخی روستاهای استان داشت.

این در حالیست که بارش باران در خرم آباد هر ساله معضلی به نام آبگرفتگی را به دنبال دارد که گویا در میان بی توجهی متولیان امر به درد بی درمان مرکز لرستان در فصول بارندگی تبدیل شده است.

خرم آباد به عنوان شهری که در میان دره شکل گرفته و در مرکز آن نیز رودخانه ای بزرگ جاری است در پی هر بارندگی با سرازیر شدن آب از کوههای اطراف به سمت مرکز شهر با معضلی به نام آبگرفتگی در حالت خوش بینانه و سیلاب در حالت نسبتا بدبینانه ای مواجه است و این امر نکته ای است که باید در برنامه ریزی و مدیریت شهری مورد توجه دست اندرکاران امر قرار گیرد.

در سالهای اخیر که خشکسالیها در این استان شدت گرفته شاید تنها نکته ای که بتوان از آن ابراز امیدواری کرد این است که خرم آباد تاکنون شاهد بارندگی های مستمری که منجر به وقوع سیل در مرکز لرستان شود نبوده است.

چاره اندیشی برای نوسازی شبکه جمع آوری آبهای سطحی در شهر خرم آباد نکته ای است که به نظر می رسد از سوی مسئولان مورد غفلت قرار گرفته تا سیر این بی توجهی ها در اجرای پروژه های عمران شهری نیز دیده شود.

به هر حال 72 ساعت بارندگی در استان لرستان بازهم تکرار مکررات و معضلاتی بود که هر سال این شهر با آن درگیر است و گویا این درد قرار نیست درمان شود تا نباریدن باران و خشکسالی یک درد باشد و باریدن باران و سیلاب خود دردی مضاعف بر پیکره شهر خرم آباد.

به هر روی به نظر می رسد ساماندهی شبکه جمع آوری آبهای سطح خرم آباد نیازمند یک طرح جامع و بلندمدت از سوی متولیان امر است که اگر این پروژه به همت مسئولان شروع شود می توان امید داشت ظرف یک مدت زمان چند ساله خرم آباد را بتوان از درد همیشگی آبگرفتگی و سیلاب نجات داد.

کد خبر 1579812

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha