۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۲۶

مکارمی:

خیابانی در اهواز به نام شهید بهنام محمدی نامگذاری شد

خیابانی در اهواز به نام شهید بهنام محمدی نامگذاری شد

اهواز - خبرگزاری مهر: دبیر شورای نامگذاری شهرداری اهواز گفت: در آخرین جلسه شورای نامگذاری شهر اهواز، به پیشنهاد مدیرروابط عمومی و امور بین الملل شهرداری، خیابان ساحل غربی اهواز به نام «شهید بهنام محمدی» نامگذاری شد.

مهدی مکارمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در این جلسه با تاکید بر ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهنام محمدی و آشنایی نوجوانان و جوانان کشورمان با حماسه این شهید نوجوان و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، پیشنهاد نامگذاری خیابان ساحلی غربی اهواز به نام این شهید خوزستانی مطرح شد که با رای همه اعضا به تصویب رسید.

وی افزود: در این جلسه همچنین نامگذاری خیابانهای کوی رزمندگان در منطقه شش شهرداری اهواز انجام شد و در جلسه آتی شورای نامگذاری تعیین نام برای این منطقه به پایان می رسد.

شهید بهنام محمدی در بهمن ماه سال‪ ۱۳۴۵در شهرستان خرمشهر به دنیا آمد. از همان دوران کودکی با سختیها و دشواریهای زندگی آشنا شد و موجب شد تا برای مبارزات عالی و ارزشمند در عرصه زندگی آمادگی بیشتر به دست آورد.

در دوران دفاع مقدس و هجوم دشمنان به خرمشهر راه مبارزه با متجاوزان را در پیش گرفت و با همان جسم کوچک اما روح بزرگ و دل دریایی اش به قلب دشمن می زد و با وجود مخالفت فرماندهان، خود را به صف اول نبرد می رساند تا از شهر و دیار خود دفاع کند.

چندین بار نیز به اسارت دشمن درآمد اما هربار با توسل به شیوه ای از دست آنان گریخت و باز به نبرد و دفاع پرداخت. آن مبارز شجاع و پرتلاش همچنین کار رساندن مهمات به سایر رزمندگان اسلام را نیز انجام می داد و گاه آن قدر نارنجک و فشنگ به بند حمایل و فانسقه خود آویزان می‌کرد که به سختی این سو و آن سو می رفت.

بهنام محمدی این نوجوان ۱۳ساله خرمشهری در نخستین سال جنگ تحمیلی عاقبت بر اثر اصابت ترکش خمپاره در خرمشهر به شهادت رسید.
کد خبر 1585326

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha