۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۲۴

دشتی زاده خبر داد:

کشف بندرگاههای دوره های هخامنشی، اشکانیان و ساسانیان در قشم

کشف بندرگاههای دوره های هخامنشی، اشکانیان و ساسانیان در قشم

قشم - خبرگزاری مهر: رئیس اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم از کشف بندرگاهها و استقرارگاههای دوره های هخامنشی، اشکانیان و ساسانیان در قشم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا دشتی زاده از آثار بجا مانده کشتی ها، نفتکش ها و اداوات جنگی ادوار مختلف تاریخ در سواحل جزیره قشم به عنوان ویژگی مهم در مطالعات پایگاه باستانشناسی زیر آب در این منطقه خبر داد.

دشتی زاده گفت: انتخاب جزیره قشم به عنوان نخستین پایگاه باستانشانسی زیر آب در خلیج فارس، اهمیت ویژه جایگاه قشم در این اقدام مهم علمی و ملی کشور را به اثبات می رساند.

وی افزود: کشف بندرگاهها و استقرارگاههای دوره های هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان و دوران متعدد تاریخی در سواحل جزیره قشم نتیجه مطالعات جدید باستانشناسی در این منطقه محسوب می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: این مطالعات نشان از وجود ارتباط اقتصادی و فرهنگی قشم از طریق راه آبی با سرزمین های شرق آفریقا، هند، چین و بسیاری از جزایر آسیایی در دوران های یاد شده دارد.

وی تصریح کرد: تهیه نقشه باستانشناسی و آثار مدفون در زیر آب و انتقال آنها به موزه ها از مهمترین اهداف مطالعات پایگاه باستانشناسی زیر آب در منطقه آزاد قشم است.

دشتی زاده به وجود پتانسیل های متعدد باستانشناسی در بخش خشکی جزیره قشم اشاره و یادآور شد: مطالعات باستانشناسی زیر آب در جزیره قشم به اندازه مطالعات باستانشناسی در خشکی برای ما دارای اهمیت است.

کد خبر 1585393

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha