۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۲۱:۲۸

در مصاحبه با NBC مطرح شد؛

یادآوری "شب عملیات" در کاخ سفید/داستان کشته شدن بن لادن از زبان اوباما

یادآوری "شب عملیات" در کاخ سفید/داستان کشته شدن بن لادن از زبان اوباما

رئیس جمهوری آمریکا و مشاوران و دستیارانش در یک مصاحبه تلویزیونی اتفاقات و لحظات تصمیم گیری شب دوم ماه می 2001 را در "اتاق عملیات" کاخ سفید مرور کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در آستانه نخستین سالگرد کشته شدن "اسامه بن لادن" سرکرده شبکه تروریستی القاعده با انجام مصاحبه تلویزیونی در مرکز تصمیم گیری کاخ سفید موافقت کرد.

بر این اساس در این مصاحبه که با شبکه تلویزیونی NBC انجام شده و قرار است روز دوم می پخش شود، اوباما به همراه مشاوران و دستیارانش داستان شب عملیات نظامیان آمریکایی علیه بن لادن در حومه اسلام آباد و لحظات تصمیم گیری در این مورد را تشریح کرده است.

این در حالی است که خبرنگاران شبکه مذکور برای انجام این مصاحبه برای نخستین بار اجازه ورود به سری ترین بخش کاخ سفید موسوم به اتاق عملیات (Situation Room) واقع در زیر زمین کاخ ریاست جمهوری آمریکا را یافته اند.

هر چند "جان ارنست" سخنگوی اوباما از تایید این خبر خودداری کرده، اما شبکه NBC با پخش پیش خبری از این مصاحبه وعده پخش مشروح گفتگو با رئیس جمهوری آمریکا را در سالروز کشته شدن بن لادن داده است.

گفتنی است آنگونه که تصویر منتشر شده از سوی کاخ سفید نشان می دهد در شب عملیات کماندوهای آمریکایی در ابت آباد، اوباما به همراه شماری از مشاوران و دستیارانش از جمله "هیلاری کلینتون" در حال مشاهده جزئیات عملیات از طریق ارتباط ماهواره ای و هدایت عملیات کشتن دشمن شماره یک آمریکا بوده است.

کد خبر 1587904

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha