۲۴ خرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۳۳

فراهانی:

پیشوا قطب تولید محصولات گلخانه و گیاهان دارویی در استان تهران است

پیشوا قطب تولید محصولات گلخانه و گیاهان دارویی در استان تهران است

پیشوا - خبرگزاری مهر: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا اظهار داشت: پیشوا با دارا بودن یک هزار هکتار گلخانه، قطب تولید محصولات گلخانه ای و گیاهان دارویی در استان تهران است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فراهانی بعدازظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی که همزمان در هفته جهاد کشاورزی در محل سالن همایشهای هلال احمر پیشوا برگزار شد، افزود: با وجود این که اداره جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا در یک سال گذشته تشکیل و از ورامین جدا شده است، اقدامات مناسبی در زمینه های مختلف کشاورزی انجام شده که موجب ارتقای سطح کشاورزی شهرستان شده است.

وی بیان کرد: با برنامه ریزیهای انجام شده در شهرستان پیشوا، اکنون 845 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است که در این زمینه پیشوا رتبه اول استان تهران را به خود اختصاص داده است.

این مسئول ادامه داد: 70 درصد از این گلخانه ها به صورت سنتی اداره می شود که با برنامه ریزیهای انجام شده در سال گذشته موفق شدیم 10 هکتار از این گلخانه ها را به صنعتی و نوین تغییر دهیم.

در این مراسم از شهرام صفاری کشاورز نمونه در تولید 106 تن ذرت دانه ای در هکتار، مصطفی نجفی تولید کننده 250 تن محصول سالم؛ معصومه منفرد تولید 15 تن قارچ در سال، محمد رئیس دامدار نمونه صنعت شیر با تولید 9 تن شیرخام به ازای هر رأس دام، ماشاءالله هداوندخانی گوسفند دار نمونه با سه هزار و 500 رأس دام سبک، محمود النچری زنبوردار نمونه با تولید یک و نیم تن عسل درسال، محمد اکبری مجری 27 هکتار سیستم های نوین آبیاری قطره ای، کوروش رضاپور مجری نمونه 600 هکتار سیستمهای نوین بارانی و غلامرضا اعتمادی تولید کننده نمونه صنایع تبدیلی و تکمیلی تجلیل شد.

کد خبر 1626130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha