۲۴ خرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۲۴

نخست وزیر مالزی:

ابهام در سرنوشت پرونده شرکت هسته ای لیناس/ هنوز استانداردها تامین نشد

ابهام در سرنوشت پرونده شرکت هسته ای لیناس/ هنوز استانداردها تامین نشد

کوالالامپور- دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر درجنوب شرق آسیا: نخست وزیر مالزی با اشاره به استانداردهای ایمنی مورد نظر دولتش برای ادامه فعالیت های پروژه شرکت لیناس استرالیا در خاک مالزی گفت که هنوز این استانداردها تأمین نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه سان دیلی مالزی، نجیب رزاق افزود: دولت مالزی با تعیین استانداردهای سخت گیرانه ایمنی برای پروژه هسته ای شرکت لیناس، به دنبال اطمینان مردمش از ایمن بودن فرایند این پروژه در طولانی مدت است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد تصمیم نهایی دولت درباره سرنوشت این پروژه گفت: دولت هنوز در این مورد به تصمیم نهایی نرسیده است.

این در حالی است که ماه گذشته "ماکسیموس آنکیلی" وزیر علوم، فنآوری و اختراعات مالزی، در مورد تصمیم دولت برای پروژه لیناس گفته بود که دولت ظرف دو هفته آینده برای ادامه فعالیت های این پروژه به تصمیم نهایی خواهد رسید.

شرکت هسته ای لیناس استرالیا قرار است عناصر معدنی خاص را از استرالیا وارد مالزی کرده و کار پردازش و فراوری این مواد برای صنایع مختلف را در این کشور انجام دهد.

گروههای مدافع محیط زیست پس از هشدار برخی کارشناسان در خصوص ناامن بودن این طرح برای سلامت عمومی اعتراضاتی را به اجرای این طرح در مالزی داشته اند و بارها در مقابل سفارت استرالیا در کوالالامپور تجمع کرده اند.

کد خبر 1626146

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha