۵ شهریور ۱۳۹۱، ۱۳:۵۱

اخبار مستند و فیلم کوتاه/

تفاهم‌نامه همکاری بین حوزه هنری و همایش "روحانی در قاب" امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین حوزه هنری و همایش "روحانی در قاب" امضا شد

تقاضای بیش از 80 فیلم مستند متقاضی شرکت در"جشنواره رضوی"، امضای تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه هنری و برگزار کنندگان همایش "روحانی در قاب سینما"، معرفی هیات انتخاب بخش مستند مسابقه ایران در جشنواره فیلم کوتاه تهران، صدور پروانه ساخت بازی های رایانه ای "گربه قجری" از دیگر اخبار در حوزه سینمای مستند، صادرشد.

 به گزارش خبرنگار مهر، با پایان مهلت ارسال فیلم به دبیرخانه هفتمین جشنواره فیلم مستند رضوی، کارگردانان بیش از 80 فیلم مستند متقاضی شرکت در این رویداد فرهنگی-مذهبی شدند. در این دوره از جشنواره، صرفا فیلم های مستند رضوی مورد پذیرش و داوری قرار گرفته است و سال آینده، دبیرخانه این جشنواره میزبان آثار داستانی با موضوع فرهنگ و معارف رضوی خواهد بود.

بر همین اساس بزودی هیات انتخاب جشنواره فیلم رضوی کار انتخاب آثار بخش مسابقه جشنواره را آغاز خواهند کرد. پیش از این اعلام شده بود که بیش از140 فیلمنامه و طرح مستند رضوی هم به دبیرخانه جشنواره ارائه شده بود.هفتمین جشنواره فیلم مستند و فیلمنامه رضوی را در راستای تکریم و ترویج فرهنگ و معارف رضوی و طی روزهای 27 تا 29 شهریور ماه 1391 در تهران برگزار خواهد کرد. 

- با خبر شدیم که تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه هنری و برگزار کنندگان جشنواره همایش روحانی در قاب سینما امضا شد. برهمین اساس پیرو گفتگوی حجت الاسلام و المسلمین علی سرلک مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه هنر با حجت الاسلام و المسلمین خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و همچنین جلسه مقدماتی حجت الاسلام والمسلمین سجاد کریمان مجد دبیر اجرایی جشنواره همایش با مسوولین حوزه هنری ،  جلسه هم‌اندیشی‌ نهایی با حضور حبیب ایل بیگی، (مدیر روابط عمومی حوزه هنری)، جواد سمنانی،(مدیر حوزه ریاست حوزه هنری) و حجت اله نظری،  (مدیر روابط عمومی و دبیر بخش دانشجویی جشنواره همایش) برگزار شد که حاصل این نشست به شکل تفاهم‌نامه همکاری میان این دو نهاد هنری و مذهبی به امضا طرفین رسید.

از همین رو امکان برگزاری یک روز از جشنواره-همایش به میزبانی حوزه هنری ، ارائه آثارو فیلمهای ساخته شده به تهیه کنندگی  حوزه هنری در عرصه روحانیت، چاپ و انتشار پرونده جشنواره در دو شماره مجله شبکه هنر، اهدای کتابهای مربوط به سینما و روحانیت به مدعوین روز برگزاری جشنواره ، بهره‌برداری از امکانات اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی حوزه هنری به منظور برگزاری هر چه بهتر جشنواره همایش روحانی در قاب سینما از جمله محورهای کلی این تفاهم‌نامه است.

- خبردیگر اینکه فیلم های راه یافته به بخش مسابقه پویانمایی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند . بر همین اساس از مجموع 186 فیلم ارسال شده به بخش مسابقه جشنواره فیلم کوتاه تهران که توسط هیات انتخاب عبدالله علیمراد، علیرضا گلپایگانی و بهرام جوانرودی بازبینی شده است 49 فیلم به بخش مسابقه جشنواره راه یافت.

- هاشم میرزاخانی دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران طی حکمی محمد علی فارسی، سیاوش سرمدی و سلیم غفوری به عنوان اعضای هیات انتخاب مسابقه در بخش مستند کار انتخاب آثار جشنواره را عهده دار شدند  

- با خبر شدیم که شش فیلم کوتاه در  بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم "قلیبیه" که عصر دیروز در تونس افتتاح شد،نمایش داده می شود.

    برهمین اساس سینمای ایران با فیلم‌های کوتاه اویان (اسماعیل منصف)، حلیمه (طاهره حسن‌زاده)، قیلوله (نیما جاویدی)، یار دوازدهم  (فریدون نجفی)، بند ناف (محمدرضا صادقی و مجید غلامرضایی) و صدای باران (جلال ساعدپناه)، در این رویداد فرهنگی و هنری حضور خواهد داشت.

- بازی رایانه ای "گربه قجری" به نویسندگی عماد رحمانی و اشکان رهگذر  برای شرکت عصر بازی پارس طراح این بازی، مجوز تولید صادر کرد. گربه قجری براساس انیمیشن کوتاهی با همین نام به کارگردانی اشکان رهگذر در حال ساخت است که اثر یاد شده درهفتمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران نامزد بهترین عنوان این رویداد معرفی شد.

کد خبر 1680581

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha