۲۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۰۳

خسروی در گفتگو با مهر:

مشکلات داوری با رفتن چند نفر حل می‌شود/ همه اقدامات مشکل داشته است

مشکلات داوری با رفتن چند نفر حل می‌شود/ همه اقدامات مشکل داشته است

ناظر داوری فوتبال با اشاره به اینکه رفتن دو، سه نفر از دپارتمان داوری و کمیته داوران فدراسیون فوتبال مشکلات داوری را حل می‌کند، گفت: اساسنامه جدید کمیته داوران که توسط آقای اصفهانیان تدوین شده باید هرچه سریع‌تر تصویب شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در آخرین اظهارنظرش اعلام کرد برای فدراسیونی که کمیته داورانش به مدت پنج سال بدون آیین نامه به فعالیت خود ادامه داده است، متاسف است.

علی خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد این اظهارنظر فریدون اصفهانیان گفت: فکر می‌کردیم اشتباه از ماست که احساس می‌کنیم کمیته داوران آیین نامه و اساسنامه ندارد اما وقتی صحبت‌های آقای اصفهانیان رئیس این کمیته را خواندم، مطمئن شدم این کمیته در پنج سال گذشته بدون داشتن آیین نامه و اساسنامه اداره شده است.

همه اقدامات مشکل داشته است
وی تاکید کرد: اگر اینگونه باشد برگزاری کلاس‌های آموزشی، اعزام ناظران، چیدمان داوران، ارتقای داوران به درجات بالاتر و همچنین معرفی آنها برای فهرست بین‌المللی تا به امروز مشکل داشته است. وقتی فردی که در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال رای آورده، اعلام کند کمیته داوران اساسنامه ندارد، عواقب برون مرزی این مسئله برای فوتبال و داوری ما خوب نیست.

اساسنامه هرچه سریع‌تر تصویب شود
داور پیشکسوت کشورمان با اشاره به اینکه اختلاف کمیته داوران و دپارتمان داوری که اسم آن را اختلاف پنهان می‌گذارد، ناشی از همین مسئله است، افزود: در این شرایط اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باید هرچه سریعتر اساسنامه پیشنهادی کمیته داوران که توسط کارشناسان و حقوقدانان تنظیم شده و به وسیله آقای اصفهانیان ارائه شده، را زودتر تصویب کنند.

"وقتی داوران جوان کشور ببینند افراد پیشکسوت و قدیمی با هم اختلاف دارند و حرف‌های مسئولان دپارتمان و کمیته داوران یکی نیست، قطعا به آینده کاری خودشان امیدوار نیستند" وی با بیان این مسئله تاکید کرد: بنده از آقایان کفاشیان، آیت‌اللهی و نبی که مصلحت داوری کشور را در اولویت قرار می‌دهند، می‌خواهم اساسنامه‌ای که توسط اصفهانیان ارائه شده را در این هفته به تایید اعضای هیئت رئیسه برسانند.

رودربایستی‌ها عامل اختلافات پنهان
خسروی با اشاره به اینکه در این شرایط پیشنهاد افرادی مانند من که 30 سال در داوری کشور فعال هستند، هرچند از سر دلسوزی عنوان شود برای آقایان جالب نبوده و برای ارائه توضیحات به کمیته انضباطی احضار می‌‎شویم، ادامه داد: فکر می‌‎کنم یک رودربایستی بین اعضای کمیته داوران و دپارتمان داوری وجود دارد و باعث همان اختلاف پنهان شده است.

معرفی عضو پنجم کمیته داوران
وی صحبت‌هایش در این خصوص را اینگونه تکمیل کرد: همین اتفاقات باعث استعفای فنایی شد و الان کمیته داوران تنها با 4 عضو به کارشان ادامه می‌دهد که اصولی نیست، به همین دلیل مسئولان فدراسیون باید هر چه زودتر نفر پنجم را معرفی کنند.

رفتن 2-3 نفر مشکلات داوری را حل می‌کند
داور پیشکسوت کشورمان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد رفتن دو یا سه نفر از دپارتمان داوری و کمیته داوری فدراسیون فوتبال مشکلات را در داوری کشور حل می‌کند. فکر می‌کنم در صورت عملی شدن این مسئله، از هفته دوازدهم شاهد قضاوت‌های کم اشتباهتری در جامعه داوری باشیم.

وی با اشاره به این مسئله که آقای مسعود عنایت پس از رفتن از کمیته داوران هیچگونه مصاحبه و یا موضع گیری علیه کمیته داوران نکرد و حتی به عنوان ناظر و مدرس با آنها همکاری می‌کرد، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود افرادی که طی روزهای آینده از دپارتمان داوری و کمیته داوران بروند علیه نفرات جدید مصاحبه خواهند کرد.

خسروی در مورد ممنوعیت حضور ناظران داوری در برنامه های تلویزیونی به عنوان کارشناس اظهار داشت: در این مورد دو گروه نظر متفاوت دارند، عده‌ای که ناظر داوری فدراسیون هستند و در برنامه‌های تلویزیونی شرکت می‌کنند، دوست دارند کماکان در این برنامه‌ها شرکت کنند و این قانون را ممنوع نمی‌دانند اما عده‌ای از ناظران که به برنامه‌های تلویزیونی دعوت نمی‌شوند، با رفتن کارشناسان داوری به برنامه‌های ورزشی صداوسیما مخالف هستند.

فدراسیون از FIFA استعلام کند نه AFC
وی در خصوص این مسئله خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد مشکلی در این قضیه از سوی FIFA وجود ندارد ولی فدراسیون می‌تواند از FIFA نه AFC این مسئله را استعلام کرده تا کماکان کارشناسی ناظران داوری که با فدراسیون همکار هستند، در تلویزیون ادامه داشته باشد.

داور پیشکسوت کشورمان در پایان در پاسخ به این سئوال که اگر در کمیته داوران سمت بگیرید همانند امروز از مشکلات داوری انتقاد می‌کنید؟ گفت: بنده در زمان داوری هم کارشناسی کرده و همواره در جریانات رسانه‌ای حضور داشتم. برای من فرقی نمی‌کند در فدراسیون باشم یا نباشم و در هر شرایطی حقیقت را بیان می‌کنم.

کد خبر 1719799

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha