۲۶ مهر ۱۳۹۱، ۱۴:۱۳

اولین هنرستان غیردولتی تربیت بدنی و علوم ورزشی در گناباد افتتاح شد

اولین هنرستان غیردولتی تربیت بدنی و علوم ورزشی در گناباد افتتاح شد

گناباد - خبرگزاری مهر: اولین هنرستان غیردولتی تربیت بدنی و علوم ورزشی امیرالمومنین گناباد با حضور جمعی از مسئولین محلی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، موسس هنرستان غیردولتی تربیت بدنی و علوم ورزشی امیرالمومنین شهرستان گناباد ظهر چهارشنبه در این مراسم اظهار داشت: روش زندگی در جهان به طور کلی تغییر کرده و تحرک و پویایی به ایستایی تبدیل شده است، تغذیه روش نامناسب پیدا کرده و سوخت و ساز بدن دچار نقصان شده و با توجه به این وضعیت رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

عباسعلی راه نشین افزود: تاثیر مثبت فعالیتهای بدنی و حرکات ورزشی می تواند آرامش عصبی و روانی انسان را تامین کند و از پیامدهای ویرانگر و زیانبار استرسها کاسته و جامعه را به سوی اعتدال و شادابی نسبی رهنمون کند.

وی ادامه داد: هنرجویان این رشته در طی دوران تحصیل با آمادگی جسمانی، آناتومی، روانشناسی عمومی، تغذیه و بهداشت مواد غذایی، فیزیولوژی، تاسیسات و اماکن ورزشی، آزمونهای ورزشی آشنا شده و در تمرینات عملی ورزشهای فوتبال، والیبال، ژیمناستیک، بدمینتون، شنا شرکت می کنند.

راه نشین گفت: زمینه های شغلی رشته مذکور شامل داوری مسابقات ورزشی، سرپرست تیم های ورزشی، سرپرستی اماکن و تاسیسات ورزشی، سرپرست میادین ورزشی، مربیگری و کمک مربیگری رشته های مختلف ورزشی است.

وی بیان داشت: این رشته رشته ای سراسر با شادابی است که 18 ساعت درس عملی در سال دوم و 21 ساعت درس عملی در سال سوم را شامل می شود.

وی گفت: فارغ التحصیلان این رشته با مدرک فوق دیپلم وارد بازار کار می شوند و مدارج تحصیلی عالیه مربوط به این رشته در سطح شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

راه نشین تصریح کرد: برای شناساندن این رشته به خانواه ها و دانش اموزان همکاری همگانی لازم است تا همه از فواید این رشته آگاهی یابند.

وی خواستار حمایت مسئولان شهرستان جهت جذب نیروی بیشتر و تربیت نیروهای ورزیده و سالم برای آینده کشور شد.

کد خبر 1722304

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha