۲۱ آبان ۱۳۹۱، ۸:۵۵

شیعیان جهان-4/

وضع مناسب و مساعد شیعیان در عمان

وضع مناسب و مساعد شیعیان در عمان

خبرگزاری مهر - گروه دین و اندیشه: شیعیان در عمان از نظر اقتصادی و فرهنگی وضعیت خوبی دارند. به طوری که جمعیت 60 هزار نفری آنان روز به روز در حال گسترش است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شیعیان در عمان وضعیت خوبی دارند. جمعیت این کشور 5/4 میلیون نفر است که حدود 60 هزار نفر آن را شیعیان تشکیل می دهند و روز به روز تعداد آنان رو به گسترش است.

شیعیان در این کشور از قومیت های مختلف مانند هندی، بحرینی و ایرانی هستند.
 
سه وزیر این کشور و شهردار مسقط شیعه هستند. از نظر سیاسی فضای این کشور بسته است. البته شیعیان ادعای کار سیاسی ندارند و در مسائل فرهنگی فعالیت دارند که محدودیتی برایشان قائل نیستند.
 
بهترین کتاب فروشی در مسقط متعلق به شیعیان است. همچنین در عمان نیز چند مدرسه دینی مخصوص شیعیان وجود دارد.
 
مراسم تعزیه و سینه زنی در بین شیعیان رواج دارد، حتی برای مراسم تعزیه، سلطان "قابوس بن سعید" پادشاه عمان از اصطبل سلطنتی به شیعیان اسب می دهد.
 
مذهب حاکم در این کشور "اباضیه" است. "اباضیه" همان "خوارج" هستند؛ اما در مکتب جدید تغییرات بسیار اساسی و کلی به وجود آمده است. "اباضیه" به دلیل اختلاف با "وهابیت"، فضای خوبی برای فعالیت شیعیان در این کشور به وجود آمده است.
 
شیعیان این کشور وضع خوبی دارند. در گذشته که وضع اقتصادی دولت خوب نبوده، شیعیان به دولت کمک کردند که این امر باعث روابط خوب دولت با شیعیان شده است.
کد خبر 1734891

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha