۶ آذر ۱۳۹۱، ۱۳:۱۵

حاجی بابایی:

ایران در رده 6 کشور برتر دنیا در اجرای برنامه آموزشی برابری جنسیتی

ایران در رده 6 کشور برتر دنیا در اجرای برنامه آموزشی برابری جنسیتی

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس گزارش سالانه یونسکو از جمله 6 کشوری است که توانسته تبعیض جنسیتی در آموزش را از بین ببرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رضا حاجی بابایی در اجلاس سه روزه "آموزش برای همه" که از سوی یونسکو و با حضور وزرای آموزش و پرورش 50 کشور جهان در فرانسه برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: ، جمهوری اسلامی ایران اقدامات متعددی را برای تحقق اهداف شش گانه آموزش برای همه مورد اجرا گذاشته و این اقدامات، نتایج بسیار خوبی را تاکنون در پی داشته که بویژه برخی از این نتایج بسیار قابل توجه است.

وی با اشاره به گزارش سال 2012 میلادی یونسکو در زمینه های آموزش عمومی در سطح کشورها گفت: در این گونه گزارش ها توجه بیشتر به وضع واقعی کشورها و پیشرفت های حاصله توسط آنها و نیز استفاده از آمار و گزارش های ارائه شده توسط مراکز و ارگان های رسمی این کشورها در زمینه های مورد بررسی، می تواند به ارتقای محتوا و افزایش میزان سندیت آن کمک کند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: موضوع برابری جنسیتی و ارتقا سطح دانش و سواد دختران و زنان در ایران به درستی در گزارش سال 2012 یونسکو مورد اشاره قرار گرفته است به نحوی که برای مثال در موضوع برابری جنسیتی و ارتقای سطح دانش و سواد دختران و زنان درجمهوری اسلامی ایران در گزارش سال 2012 یونسکو ، پایش آموزش برای همه مورد اشاره قرار گرفته است که ایران در میان شش کشور موفق در این زمینه قرار دارد.

حاجی بابایی افزود: برابری جنسیتی و ارتقای سطح دانش و سواد دختران و زنان درجمهوری اسلامی ایران با بسیج امکانات و سرمایه گذاری چشمگیر صورت پذیرفته به نحوی که ثبت نام در مدارس برای کودکان در سن مدرسه به حدود100 در صد رسیده است .

جایگاه ویژه آموزش فنی و حرفه ای در نظام آموزشی ایران

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت های خود به گسترش آموزش های فنی و حرفه ای در ایران اشاره کرد و گفت: ایران اقدامات بسیار موثری در جهت ترویج و گسترش آموزشهای فنی حرفه ای و کاردانش صورت داده است که توسعه کمی و کیفی رشته های فنی و حرفه ای، تجهیز کارگاههای آموزشی مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش و افزایش تعداد دانش آموزان این نوع آموزش ها از جمله این اقدامات است.

حاجی بابایی با اشاره به دسترسی عادلانه به برنامه های آموزشی مناسب و مهارت های زندگی روزمره و همچنین آموزش های فنی و حرفه ای در کشور، اضافه کرد: برقراری ارتباط مؤثر با بخش صنعت و بازار کار، استقرار نظام جدید آموزشی ، توسعه همکاریهای وزارت آموزش و پرورش با سایر دستگاه ها ی ارائه دهنده خدمات آموزش فنی و حرفه ای و ایجاد انعطاف در طراحی مواد درسی با نیازهای بازار کار از جمله مهمترین اقداماتی است که برای دسترسی عادلانه آموزشی در جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

یونسکو به تعهدات خود در قبال آموزش کودکان غزه توجه بیشتری کند

وی با گرامیداشت یاد دانش آموزان ،دانشجویان و معلمان فلسطینی درغزه گفت: لازم می دانم ازآنها به دلیل اینکه در شرایط جنگی و در زیر آماج گلوله ها همچنان به تلاش مقدس خود برای تحقق اهداف آموزش همگانی ادامه می دهند، قدردانی کنم.
حاجی بابایی از یونسکو خواست به تعهدات خود در قبال آموزش کودکان مظلوم غزه توجه بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به موفقیت های آموزشی جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر افزود: از میان 195 عضو دائمی یونسکو 50 کشوری که توانسته است به پیشرفتهایی در زمینه آموزش همگانی دست یابند به این نشست دعوت شده اند وجمهوری اسلامی ایران یکی از این کشورهاست که در بخش های مختلف ،رتبه های برتری را کسب کرده است.

کد خبر 1751741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha