۱۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۳:۵۶

یاری خواستار شد:

نامگذاری 15 آذر در تقویم کشوری به روز شهید کشوری

نامگذاری 15 آذر در تقویم کشوری به روز شهید کشوری

قائم شهر - خبرگزاری مهر: فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدواریم ثبت 15 آذر به مناسبت شهادت شهید کشوری بعنوان روز هوانیروز در تقویم جمهوری اسلامی اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ هوشنگ یاری پنجشنبه شب در سی و دومین سالگرد سرلشگر خلبان شهید احمد کشوری در بیت شهید با اشاره به اینکه اساس تشکیل هوانیروز بعد از دهه 1350 بود، اظهار داشت: شهید کشوری در سال 1352 در سن 27 سالگی به عنوان خلبان وارد هوانیروز شد.

وی با بیان اینکه هوانیروز روز شهادت شهید کشوری را در تقویم نظامی که مصادف با روز 15 آذر است را به نام شهید کشوری نامگذاری کرد، افزود: امیدواریم در تقویم جمهوری اسلامی این روز ثبت شود.

وی با بیان اینکه حضور شهید کشوری در هشت سال دفاع مقدس 75 روز بود، افزود: با توجه به اینکه مدت کوتاهی بعنوان خلبان هوانیروز بود اما با بصیرت از تجهیزات نظامی کشور در برابر دشمنان نظام جمهوری اسلامی حفظ کرد.

یاری گفت: با توجه به اینکه اقدامات انجام شده قبل از انقلاب نیاز به تحقیق و پژوهش دارد با وجود این مسائل احمد کشوری در مقابل دشمن که با منهدم کردن نظام و ارتش به انقلاب ضربه بزنند، ایستادگی کرد.

یاری با اشاره به دلاوری ورشادت های کشوری در زمان دفاع مقدس اظهار داشت: مراسم سالگرد سرلشگر کشوری همزمان با مازندران در شهرهای کرمانشاه، کردستان و بروجرد برگزار می شود.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اینکه در جنگ کردستان ، کشوری 60 ساعت پرواز کرد، گفت: 250 فروند بالگرد برای کردستان استفاده شد.

وی با تاکید بر اینکه از دست دادن هر خلبان خسران زیادی در کشور است، افزود: شهدا سرمایه و پس انداز کشور بوده و باید برای آمادگی رزمی ، روحی و اخلاقی برای تهدیدات آینده الگوبرداری کنیم .

یاری به نجات غرب کشور در 75 روز با فرماندهی  شهید شیرودی در سرپل ذهاب، شهید شمشادیان در سومار و شهید کشوری در ایلام خبرداد.

وی یادآور شد: بالگرد کبری شهید کشوری دارای مهمات، توپ و موشک بود در محاصره پادگان سنندج و مجبور شدن فرمانده لشکر به اعلام تخلیه پادگان، این خلبان با شهامت و بصیرت مسئولیت تامین امنیت آنجا را به عهده گرفت.

کد خبر 1759900

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha