۲ دی ۱۳۹۱، ۱۳:۴۳

گوگل دویستمین سال انتشار قصه‌های برادران گریم را گرامی داشت

گوگل دویستمین سال انتشار قصه‌های برادران گریم را گرامی داشت

در دویستمین سالگرد انتشار داستان‌های کودک برادران گریم که نخستین بار در سال 1812 منتشر شد، گوگل دیروز لوگوی خود را به این سالگرد اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایم، جیکوب و ویلهلم گریم نخستین بار در سال 1812 مجموعه داستان‌های کودک خود را منتشر کردند. گرچه این مجموعه با مجموعه‌های دیگر ادامه یافت، اما این مجموعه اول به عنوان شناخته شده‌ترین کار آنها و در بر گیرنده داستان‌هایی چون «هنسل و گرتل»، «زیبای خفته» و «راپونزل» است.

گوگل برای گرامیداشت یاد این اثر، از لوگوی متفاوتی استفاده کرده بود که به صورت پشت سرهم قصه «شنل قرمزی » را روایت می‌کرد و پایانی متفاوت برای این داستان را انتخاب کرده بود که برای کودکان امروز آشناتر و دوست داشتنی‌تر باشد.

گرچه امروز برخی از پایان‌های این داستان‌های فولکلور برای کودکان چندان مناسب نیست، اما قصه‌های برادران گریم طی این 200 سال الهام بخش ساخت فیلمها و نمایشهای تلویزیونی متعددی شده است.

جیکوب و ویلهلم گریم که در سال 1785 و 1786 متولد شدند، به دلیل علاقه به آثار فولکلوریک آلمانی زبان اقدام به جمع‌آوری این آثار کردند. آنها در مجموع 8 مجموعه متفاوت گرد آوردند و در کنار این کار بزرگ، یک فرهنگ لغات آلمانی نیز خلق کردند.

کد خبر 1772424

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha