۶ دی ۱۳۹۱، ۱۴:۱۱

مهر گزارش می‌دهد؛

100 روز با پرونده "اسکودا" / حکم انتقال بازپرس ابلاغ شد

100 روز با پرونده "اسکودا" / حکم انتقال بازپرس ابلاغ شد

پس از گذشت 100 روز از تشکیل پرونده تخلفات اتحادیه سراسری کانونهای وکلا بازپرس دستور پلمپ "اسکودا" و جلوگیری از اعلام نتایج آزمون وکالت 91 را صادر کرد اما این دستور با حکم دادستان ملغی شد و نتایج آزمون هم در حال انتشار است.

خبرگزاری مهر- گروه اجتماعی: 100 روز پیش وقتی که یکی از داوطلبان آزمون وکالت سال 90 به دلیل پایمال شدن حقش در آزمون وکالت سال 90 تصمیم به شکایت از اتحادیه سراسری کانونهای وکلا گرفت فکر نمی کرد که در این مدت تعداد شاکیان به 50 نفر افزایش یافته و اتفاقاتی در جامعه وکالت رخ دهد.

بر اساس این گزارش، این شاکی در 13 شهریور ماه سال جاری شکایت کتبی خود را مبنی بر تخلفات "اسکودا" به دادسرای ناحیه 6 خارک اعلام کرد. و پرونده توسط قاضی فاضل مفاخری مورد بازپرسی و تحقیقات قرار گرفت.

بازپرس پرونده پس از ماهها تحقیقات و اخذ مستندات قانونی از وزارت کشور، سازمان مالیاتی، وزارت علوم و برخی سازمانها به این نتیجه رسید که ادعای شاکی صحیح است و به استناد آن حکم پلمپ و انجام تحقیق و بازرسی از اتحادیه را صادر کرد.
 
بازپرس پرونده در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران هیچ مجوزی از وزارت علوم و وزارت کشور اخذ نکرده و فعالیتی کاملا غیرقانونی دارد. حال این نهاد غیرقانونی خود را به جای کانون های وکلا محق دانسته و با سازمان سنجش برای برگزاری آزمون وکالت قرارداد منعقد می کند.
 
سکوت مدیران "اسکودا" در مقابل نامه دادستان کل کشور!
 
در ادامه شاکیان پرونده به دنبال به نتیجه نرسیدن، شکایت خود را در تاریخ 28 تیرماه 91 نزد دادستان کل کشور حجت الاسلام محسنی اژه ای بردند. وی هم به رئیس کانون وکلای مرکز نامه ای نوشته و از وی خواست تا پاسخ نامه معترضان را بدهد. ولی پاسخی از سوی کانون ارائه نشد. همچنین در مورخ 4 شهریورماه 91 ،دفتر دادستان دوباره به کانون وکلای مرکز نامه نوشت که پاسخ چه شد؟
 
 

 
 
 بازپرس دستور پلمپ "اسکودا" را صادر کرد
 
در تاریخ 17 آبان ماه سال جاری بازپرس پرونده رسیدگی به تخلفات اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران پس از دریافت استعلامات و پی بردن به تخلفات مشهود و تحصیل مال ناشروع توسط این نهاد دستور پلمپ موقت "اسکودا" را صادر کرد.
 
اداره آگاهی 3 تهران حکم را اجرا نکرد!
 
حکم پلمپ به سرعت به دست رئیس پایگاه آگاهی 3 تهران رسید و شاکیان پرونده به اداره آگاهی رفته تا حکم اجرا شود ولی این اداره حکم را اجرا نکرد و دستور بازپرس روی زمین ماند.
 
انتشار خبر دستور پلمپ اتحادیه سراسری کانونهای وکلا با انتشار خبر احضار مدیران این نهاد موجب شد تا "اسکودا" به بهانه برگزاری همایش کانونهای وکلا در بوشهر نشست خبری ترتیب دهد. در این نشست علی مندنی پور رئیس اتحادیه سراسری کانونهای وکلای کشور در مورد این پرونده به خبرنگار مهر توضیح داد: هنوز حکمی به دست ما نرسیده است. البته این پرونده به خیر گذشت و منتظر هستیم چه اقداماتی صورت می گیرد.
 
بهمن کشاورز:این شکایت عواقب دارد!
 
پرونده در حال طی کردن روال عادی و حقوقی و قانونی خود بود که بهمن کشاورز مدیر اسبق "اسکودا" که بیشتر اتهامات به وی منتسب شده است در تاریخ 3 دی ماه 1391 در گفتگو با رادیو و بعد هم در گفتگو با یکی از خبرگزاریها اعلام کرد: اینجانب از کم و کیف دقیق قضیه آگاهی ندارم اما هر اقدام قضایی اعم از مدنی یا کیفری بر حسب آثار و عواقبی که ایجاد می‌کند تبعات خاص خود را می‌تواند داشته باشد. 
 
 نکته جالب و قابل تامل این است که در همان روزی که بهمن کشاورز بازپرس پرونده را به نوعی به عواقب بعدی اقدام قضایی بر علیه "اسکودا" تهدید کرد نامه تغییر بازپرس پرونده صادر می شود! هر چند گفته شده صبح سه شنبه بازپرس با دادستان کل دیدار داشته ولی عصر سه شنبه علی مندنی پور رئیس اسکودا اعلام کرد: به زودی نتیجه آزمون وکالت 91 اعلام می شود.
 
-----------------------
گزارش از سید هادی کسایی زاده
 
 
تصاویر اسناد تخلفات "اسکودا"
 
 
دستور پلمپ موقت "اسکودا"
 

 تصویر استعلام وزارت کشور مبنی بر اینکه اسکودا مجوز ندارد
 
کد خبر 1775036

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha