۱۱ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۱۱

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

25 درصد محصولات باغی تبدیل به ضایعات می‌شود

25 درصد محصولات باغی تبدیل به ضایعات می‌شود

نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: 20 تا 25 درصد محصولات باغی به دلیل چیده نشدن و کیفیت پایین به ضایعات تبدیل می‌شود.

صدرالدین نیاورانی در گفتگو با مهر با بیان اینکه امسال محصولات سیب، کیوی، انار و پرتقال بیش از سالهای گذشته تولید شده است، تصریح کرد: با وجود بالا بودن حجم محصولات،  متأسفانه به واسطه نبودن سردخانه، بخشی از محصولات باغی تبدیل به ضایعات می‌شوند.

وی با بیان اینکه 10 تا 20 درصد سردخانه های کشور فعال و نیمه فعال هستند، اظهار داشت: سردخانه هایی با استفاده از امکانات دولتی و منطقه ای ایجاد شده اند اما به دلیل عدم ارائه تسهیلات لازم، مثلا  یک سردخانه 5 هزار تنی تنها 2 هزار تن آن فعال است.

نیاورانی، تخصیص ندادن اعتبار و تسهیلات لازم برای نگهداری و ذخیره سازی محصولات را دلیل از بین رفتن زحمات باغداران دانست و ادامه داد: در بعضی باغات به دلیل گرانی دستمزد کارگر و عدم حمایت از باغدار،  محصولات چیده نمی شوند.

نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی به دورریزی 20 تا 25 درصدی محصولات به دلیل چیده نشدن و کیفیت پایین اشاره کرد و در خصوص وضعیت میوه شب عید گفت: با توجه به اینکه ذخیره سازی به اندازه کافی انجام نگرفته است و و واردات میوه هم وجود ندارد، مردم مجبور هستند که میوه‌های شب عید را با قیمت گزاف تری خریداری کنند.
 

کد خبر 1780372

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha