۱۷ دی ۱۳۹۱، ۹:۳۸

پس ازانتقاد کوچک زاده مشخص شد؛

گزارش مجلس درباره مرگ ستار بهشتی بخش حذف شده ای ندارد

گزارش مجلس درباره مرگ ستار بهشتی بخش حذف شده ای ندارد

نماینده تهران در مجلس نسبت به اظهارنظر مهدی دواتگری مسئول پیگیری کننده پرونده ستار بهشتی مبنی بر اینکه یک پاراگراف از گزارش تهیه شده در کمیسیون امنیت ملی حذف و سپس این گزارش به تایید رسیده است، انتقاد کرد .

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، مهدی کوچک زاده نماینده تهران در آغاز جلسه علنی روز یکشنبه و پیش از قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره فوت ستار بهشتی - وبلاگ نویس- طی سخنانی با استناد به بند 11 ماده 24 آیین نامه داخلی مبنی بر حفظ شان و جایگاه مجلس تذکری ارائه کرد.

بر اساس این گزارش کوچک زاده گفت: متاسفانه کسی که از طرف کمیسیون نمایندگی داشته و مامور به تحقیق و جمع آوری اطلاعات در این باره بوده است در مصاحبه ای که در سایت ها منعکس شده اظهار داشته گزارش کمیسیون با حذف یک پاراگراف قرائت خواهد شد.

وی ادامه داد: این اصلا نمی تواند سخن موجهی باشد چرا که وقتی گزارشی از ابتدا شروع به تهیه می شود قطعا متن اولیه در ادامه تحقیقات نواقص آن رفع می شود و اضافات آن حذف می شود.

کوچک زاده گفت: کسی که از طرف کمیسیون مامور به بررسی می شود حق اظهارنظر فردی مبنی بر اینکه این گزارش با حذف یک پاراگراف قرائت می شود را ندارد،  به این ترتیب همه این گزارش زیر سئوال خواهد رفت.

نماینده تهران خطاب به لاریجانی رئیس مجلس گفت: اگر کسی درباره کل مجلس اظهارنظر فردی کرد، حداقل شما باید بفرمایید این اظهارنظر فردی بوده است و الا ما برای چه وقتمان را بگذاریم گزارشی خوانده شود و باز سایت های ضد انقلاب بنویسند با حذف یک پاراگراف خوانده شد و همه حقیقت در آن یک پاراگراف بود  در حالی که هرگز این جور نیست .

لاریجانی در پاسخ به کوچک زاده گفت: آنچه تهیه شده است گزارش کمیسیون است بنابراین اصل و متن کار توسط کمیسیون انجام شده است .

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز قبل از قرائت گزارش کمیسیون در خصوص مصاحبه دواتگری عضو این کمیسیون و پیگیری کننده پرونده ستار بهشتی توضیحاتی داد و گفت: در زمان بررسی این گزارش در کمیسیون  پیشنهاد برخی از اعضای کمیسیون این بود که یکی از پاراگراف ها تکرار است و ضرورتی ندارد که مجددا تکرار شود و پیشنهاد شد که حذف شود.

وی افزود: با توضیحات قضایی که آقای دواتگری مجددا به کمیسیون دادند، ضرورت آوردن این پاراگراف برای کمیسیون محرز شد بنابراین آن متن مجددا وارد گزارش شد. این مصاحبه ای که انجام شده است مربوط به قبل از نهایی شدن گزارش کمیسیون است بنابراین پاراگراف مورد اشاره در متن گزارش وجود دارد و آقای دواتگری خودشان هم این موضوع را تایید خواهند کرد.

پس از پایان قرائت این گزارش محمد حسن آصفری در تذکری نسبت به قرائت این گزارش بدون نهایی شدن در کمیسیون امنیت ملی انتقاد کرد و گفت: قرار بود پس از بررسی های نهایی مجددا این گزارش در کمیسیون به تایید برسد و سپس در صحن قرائت شود اما این اتفاق نیفتاده است.

لاریجانی نیز در پاسخ به آصفری تاکید کرد که روند قانونی طی شده و و گزارش به امضای رئیس کمیسیون رسیده است .
 

کد خبر 1784262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha