۱۷ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۱۶

در صحن علنی مطرح شد؛

تابش: بخشی از گزارش ستار بهشتی حذف شده/ لاریجانی: از شما و مطهری تعجب می کنم

تابش: بخشی از گزارش ستار بهشتی حذف شده/ لاریجانی: از شما و مطهری تعجب می کنم

نماینده مردم یزد در انتقاد نسبت به تاخیر در قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی در خصوص فوت ستار بهشتی، گفت: بخش هایی از این گزارش نیز حذف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا تابش نماینده مردم یزد در جلسه علنی امروز مجلس در بیان اخطار قانون اساسی اظهار داشت: اصل 32 قانون اساسی می گوید هیچ کس نمی تواند بدون حکم قانونی دستگیر شود، همچنین در اصل 38 نیز ممنوعیت شکنجه برای گرفتن اقرار آمده است و اصل 39 نیز هتک حرمت و شخصیت کسی که به حکم قانون بازداشت زندانی و یا تبعید شده است ممنوع می داند.

وی افزود: ما و شما طبق اصل 67 قانون اساسی سوگند یاد کردیم که حافظ حقوق ملت باشیم.

وی با بیان اینکه مجلس و نمایندگان جزئی از حاکمیت هستند طبیعی است که باید حافظ قانون اساسی باشند، گفت: اما در بحث تفکیک قوا ما موکل مردم هستیم و باید از حقوق آنها دفاع کنیم.

نماینده مردم یزد تصریح کرد: گزارش کمیسیون امینت ملی در خصوص فوت ستار بهشتی با توجه به حساسیت موضوع به خصوص در بعد رسانه ای با تاخیر  چند هفته ای قرائت شد و قرار بود این گزارش ابتدا در روز سه شنبه سوم دی ماه خوانده شود و در دستور کار نیز بود اما قرائت آن به چهارشنبه ششم دی موکول شد که متاسفانه آن روز هم قرائت نشد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس اظهار داشت: امروز هم که این گزارش توسط کمیسیون امنیت قرائت شد و یک پاراگراف آن نیز حذف شد که بنده دستور رسیدگی به آن را دادم.

در خلال اخطار تابش لاریجانی به وی گفت: اصل اخطار شما چیست و چه خلاف قانونی رخ داد است؟

تابش گفت: چرا  گزارش در دستور کار بود و قرائت نشد؟

رئیس مجلس خطاب به وی گفت: از شما که فرد با سابقه ای هستید تعجب می کنم آنچه که در دستور قرار می گیرد گزارش کمیسیون امنیت ملی است. گزارش کمیسیون امنیت ملی حذف بشود یا نه بالاخره خوانده شد.

تابش خطاب به لاریجانی گفت: آیا شما درخصوص حذف بخشی از گزارش  مسئولیتی ندارید؟

لاریجانی گفت : من از شما و آقای مطهری تعجب می کنم چون آقای مطهری هم گفت برای خود من ثابت شده است که مامورین بدون  حکم وارد منزل ستار بهشتی شده اند این طور که نمی شود اخطار یا تذکر داد.

لاریجانی گفت: تذکر و اخطار مربوط به روش اداره مجلس است نه اینکه آقایان به هر نتیجه رسیدند بخواهند نظرشان را اعلام کنند.

وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی در این خصوص بررسی هایی انجام و گزارش را امروز قرائت کرد و هیچ کجای این موضوع خلاف قانون نبوده .

تابش از لاریجانی پرسید: چرا این گزارش در هفته های اخیر قرائت نشد؟

لاریجانی جواب داد: چون کمیسیون امنیت ملی نظر نداده بود و تنها دواتگری این گزارش را نوشته بود و اصلا اگر کمیسیون هم نظر داده بود شاید آنها می خواستند تجدید نظر کنند و به همین خاطر قرائت نشد این چه اشکالی دارد؟

تابش بعد از شنیدن پاسخ لاریجانی گفت: این موضوع اشکالی ندارد پس شما هم این موضوع را توضیح دهید تا سوال پیش نیاید.

لاریجانی گفت: ما نباید در کارهای خودمان دچار توهم باشیم، اینکه شما و آقای مطهری می گویید پاراگراف یا گزارش حذف شده این طور نیست چون آقای نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به من گفت که پاراگرافی حذف نشده است.

وی ادامه داد: آقای مطهری در تذکر امروز خود گفت مامورین بدون حکم وارد خانه ستار بهشتی شده اند که در این خصوص آقای نقوی اظهار داشت بعد از بررسی هایی که ما انجام دادیم متوجه شدیم مامورین با حکم دادگاه این کار را انجام داده اند.

تابش بعد از سخنان لاریجانی گفت: هر دو تا گزارش پیش من است و برای شما می فرستم که ببینید با هم فرق دارد و بخش هایی از آن حذف شده است.

لاریجانی اظهار داشت: ما در مقام کاراگاه نیستیم که در صحن علنی بخواهیم این موضوعات را بررسی کنیم.

کد خبر 1784508

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha