۱۹ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۱۶

هاشمی:

مازندران با کمبود 2500 لیتر در ثانیه آب آشامیدنی مواجه است

مازندران با کمبود 2500 لیتر در ثانیه آب آشامیدنی مواجه است

تنکابن - خبرگزاری مهر: معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: این استان با کمبود دو هزار و 500 لیتر در ثانیه آب آشامیدنی مواجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عیسی هاشمی حیدری صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح سه طرح آبرسانی شهرستان با بیان اینکه پیش از دولت نهم و دهم 8 تا 10 درصد آبهای سطحی جمع آوری می شد افزود: با تلاش و پیگیری مسئولان استانی و شهری مازندران  در دولت نهم و دهم 25 درصد آبهای سطحی در استان مهار شده است که انتظار داریم این عدد به 30 درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در مازندران حدود دو هزار و 500 لیتر در ثانیه کمبود آب داریم افزود: باید تلاش کرد تا کمبود آب این استان به زودی حل شود.

حسین زاده، مدیرعامل آبفای مازندران نیز با بیان اینکه دهه فجر را مرهون تلاش امام راحل برای تحقق یافتن انقلاب اسلامی و گسترش آن دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب‌های کنونی و بیداری کشورهای اسلامی، نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است و اکنون وظیفه پاسداری از این انقلاب به دوش ما است.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با تأکید بر اینکه طرح آبرسانی به سلمانشهر و کلارآباد با هدف افزایش تأمین به منظور مقابله با بحران کمبود آب بخصوص در فصل تابستان اجرا شده است افزود: با اجرای این طرح 900 خانوار این شهرستان از نعمت آب شرب بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه حفر و تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی 15 لیتر در ثانیه،اجرای خط انتقال آب به طول 520 متر، احداث خط انتقال نیرو به قدرت 30 کیلو وات، احداث اطاقک به مساحت 35 متر مربع و محوطه سازی به طول 80 متر از مشخصات اجرای این طرح است تصریح کرد: برای این پروژه سه هزار میلیون ریال هزینه صرف شده است.

حسین زاده، تصفیه سریع و حذف آهن و منگنز از آب شرب شهروندان کلارآباد با هدف ارتقا کیفی آب شرب این شهر خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح هزار میلیون ریال هزینه صرف شده است.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران اظهار داشت: نصب فیلتر هواده اوزن با ژنراتور از مشخصات اجرایی این طرح است.

وی با بیان اینکه آبرسانی به کرات کتی سلمانشهر با هدف آبرسانی و تأمین آب سالم و بهداشتی به بهره برداری رسید گفت: برای اجرای این طرح چهار هزار و 500 میلیون ریال هزینه صرف شد که 300 خانوار از آب شرب و بهداشتی بهره مند شدند.

حسین زاده، حفر و تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی 15 لیتر در ثانیه، احداث شبکه توزیع آب به طول سه هزار و 220 متر و احداث خط انتقال نیرو به قدرت 50 کیلو وات از مشخصات اجرای این طرح است.

کد خبر 1811222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha